• pindile

brännmärke på min son

min son föddes för snart tre år sedan i v29. låg på neo i 5 veckor innan vi kom hem. väl hemma upptäckte vi ett brännmärke på hans rygg som kommit av de små mätgrejerna som fästs på sidan av ryggen.....
    kändes sååå jobbigt, det syns än idag som ett ljust märke, ett ärr för livet.
    och allt beror på att sköterskorna missat att byta plats på dessa varma grejer.( vet inte vad de kallas)
    om jag ändå vetat....
    han måste ju fått ONT....tycker än idag att detta e jobbigt.
    nån mer som råkat ut för samma sak??

• Svar på tråden brännmärke på min son
  • HelenS

Nä, ingen erfarenhet av liknande. Har ni anmält till ert försäkringsbolag, om ni har någon försäkring på honom?
    Förstår att det är jobbigt att tänka på att det gjort ont på honom.

pindile skrev 2008-07-21 15:19:25 följande:
    min son föddes för snart tre år sedan i v29. låg på neo i 5 veckor innan vi kom hem. väl hemma upptäckte vi ett brännmärke på hans rygg som kommit av de små mätgrejerna som fästs på sidan av ryggen.....kändes sååå jobbigt, det syns än idag som ett ljust märke, ett ärr för livet.och allt beror på att sköterskorna missat att byta plats på dessa varma grejer.( vet inte vad de kallas)om jag ändå vetat....han måste ju fått ONT....tycker än idag att detta e jobbigt.nån mer som råkat ut för samma sak??
  • pindile

nej, det struntar jag nog i, e bara tråkigt att han kommer vara märkt för livet pga att nån inte skött sitt jobb som de ska...

• HelenS

Jag förstår dig precis. Men en ev ersättning kan vara lite plåster på såren och gå till något bra till sonen i framtiden.

pindile skrev 2008-07-21 16:17:43 följande:
    nej, det struntar jag nog i, e bara tråkigt att han kommer vara märkt för livet pga att nån inte skött sitt jobb som de ska...
  • pindile

ja det har du nog rätt i....får kolla upp det lite....tack för rådet o stödet

• Sicali
    pindile skrev 2008-07-21 16:17:43 följande:
    Men  om det bara är själva ärret som är problemet så är det väl inte hela världen. Det är ju på ryggen så det syns väl inte så uppenbart heller?
  • pindile

inte hela världen?? nej inte om han varit född sån, men det har ju blivit så för att nån (omedvetet) gjort honom illa... det gör ju ot i en själv när barnen får ont...han va ju såliten o kunde inte visa att han hade ont.
    nej det syns inte o jag kommer aldrig göra en stor affär av det inför honom men det e klart att man blir upprörd.
    jag litade till 100 procent på dom somvar anställda för att vårda min son o iställt fick han åka hem med ett ärr för livet.

• Sicali
    pindile skrev 2008-07-21 16:51:37 följande:
    inte hela världen?? nej inte om han varit född sån, men det har ju blivit så för att nån (omedvetet) gjort honom illa... det gör ju ot i en själv när barnen får ont...han va ju såliten o kunde inte visa att han hade ont.nej det syns inte o jag kommer aldrig göra en stor affär av det inför honom men det e klart att man blir upprörd.jag litade till 100 procent på dom somvar anställda för att vårda min son o iställt fick han åka hem med ett ärr för livet.
    Jo men det är ju två skilda saker tycker jag. Självklart skulle jag vara arg på dem som gjort misstaget för det är inte okej men själva ärret ur skönhetssynpunkt skulle jag inte bry mig om ifall det var någorlunda litet och satt på ryggen.
  • vampyria2

Får jag fråga vad de på sjukhuset sa om det hela? Verkar ju helt otroligt att debara kan missa en sån viktig sak, de jobbar med små liv och måste tusan vara så nogranna att såna här misstag inte hännder.
    Jag jobbar med en kille som är jätte sjuk om jag skulle göra ett sånt misstag kan han dö, har man ett sånt jobb får man inte göra misstag helt enkelt Skrikandes

Stackars din lilla plutt förstår att det är jobbigt för dig att se ärren och bli på ming om hur ont han måste ha hafft utan att kunna säga det till nån Ledsen

• pindile

ja det e helt ofattbart att sånt kan hända.
    jo vi märkte inte detta direkt utan hade varit hemma i ca3 veckor, man ser ju inte sitt barn bakifrån så mycket...då var vi på återbesök på neoavdelningen och visade detta för sköterskan, oj då sa hon bara och påpekade för oss att det ju måste vara de där grejerna som orsakat märket och att de håller så hög temp att man måste byta plats på dom ganska ofta för att det inte ska brännas....
    sen sa hon inget mer om det....o själv fattar man ju inte heller föränn efteråt.....
    jag skrev ett anonymt brev till sjukhusledningen och lät dom få reda på detta.
    hemskt att de kn göra sådana misstag, det kunde ju vara nåt viktigare som de glömt lika gärna......

det e ju inte så farligt rent skönhetsmässigt men det var inte heller därför jag skrev.

• bella68

Jag kan förstå att det kan kännas jobbig för dig.Men tycker du inte att det är dags att gå vidare.De har räddat din son trots att, och allt har gått bra, som jag har förståt.Nu har du 2 friska barn och det ska man vara glad för.

Svar på tråden brännmärke på min son