Svar på #1
Så du fick planerat snitt på Sunderby sjukhus? Jag väntar på att få gå på Norea samtal eftersom jag också vill ha snitt. Var det svårt att få det beviljat?
frk Carlsson skrev 2008-07-21 22:23:28 följande:
Jag födde min äldsta dotter med planerat snitt 2006 (egen önskan, så det var därför jag var tvungen att gå på samtal; Norea heter det här) på Sunderby sjukhus i Luleå och precis som du så fick jag komma på samtal väldigt sent i graviditeten pga av att de "tappat bort mig" (fast jag ringt dom en dåre och stött på...). Jag fick komma dit första gången 2 maj (i v 36 om jag inte räknar helt fel) och hon snittades den 24 maj...så det var 3 v innan (hon föddes i v 39+1).Jag förstår din frustration och din besvikelse och hoppas att du ändå hinner med ditt samtal och får den hjälp du behöver. Kan du kanske ha någon som back up som kan komma hem till dig på momangen om förlossningen startar? Någon som du litar på och som du känner dig trygg med och som du kan prata med om din rädsla och om förlossningen innan det sätter igång? I den bästa av världar så är ju såklart din man hemma och du får sättas igång, men om så inte sker kan det ju vara skönt att som sagt ha en back up...