• lugnåsbo

Nån som har bra tips på bus/practical joke för en som fyller 30?

Hej hej!
    Kom hem från semester idag och imorgon fyller
     våran kompis (manlig) 30 år.
    Vill hitta på nåt roligt men inte allt för elakt bus med honom har ni bra tips och ideér??
  • Svar på tråden Nån som har bra tips på bus/practical joke för en som fyller 30?
  • lugnåsbo

Jag tänker i banorna att sätta in nån fejkannons på blocket, fast just det gjorde han själv för en kompis häromdagen så det känns ju "taget"

• anneliesb

Om han har bil kan det var skoj att sätta gladpack runt hela bilen... :)

• lugnåsbo
    anneliesb skrev 2008-07-19 21:15:16 följande:
    Om han har bil kan det var skoj att sätta gladpack runt hela bilen... :)

ja det är ju jättebra grej, men hans kompis som fyllde år häromdagen gjorde vi det för så det är ju oxå "taget"

Men tack för tipset, nån som har nåt mer?

• Sannaa

om han har träd på tomten, kasta upp toarullar i alla träd.

• lugnåsbo
    Sannaa skrev 2008-07-19 22:02:46 följande:
    om han har träd på tomten, kasta upp toarullar i alla träd.
  • Trogga

Eller försök sälja honom på tradera/blocket. Photoshoppa en snygg bild på honom i valfri klädsel och sätt upp lappar i området där han bor, med snygg annons om massage + telnr

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • ming

Tejpa för hans ytterdörr med silvertejp.
    Tejpa nyckelhålet på låset med transparant tejp.
    Tandkräm på bildörrhandtaget (och vanliga dörren).
    Skriva 30 år med stoooora siffror/bokstäver på bilrutorna (eller fönstrena på bostaden) med såna där snösprej.

Ska se om jag kommer på nåt mer om en stund.

• lugnåsbo

Tack för tipsen!!
    ska in till stan o sätta upp lite lappar på honom nu.

• lugnåsbo

Nu vill jag ha mer tips för en kompis till fyller snart!!

Kom igen o tipsa!

• skåne tjej

Be någon ringa honom som skall föreställa chefen och säg att han fått sparken p.g.a att han t.ex. misskött sig på jobbet eller dyl.

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • lugnåsbo

FÖrra gången blev det en hel del lappar på stan med ett fult kort på honom o lite text.
    Sen var det annons på blocket som sålde hans kamera.

Funderar denna gång på att sälja kompisens tjänster o lägga ut på blocket typ med en snygg bild (photoshoppad) på han i bar överkropp..
    Det låtr som ett kul tips.

• aäjfu

Jag har mest varit med och busat vid bröllop. Har bland annat varit med och dragit upp en åkgräsklippare på en balkong. Virat in ett hus i ensilageplast. Varit ute i skogen och huggt en julgran och släpat in i huset letat reda på julsakerna och pyntat gran och hus så fint så (bara det att det var i juni). har man nyckel till personens lägenhet el. hus finns det jättemycket småbus man kan göra som inte syns när man kommer hem utan man upptäcker efter hand.

Svar på tråden Nån som har bra tips på bus/practical joke för en som fyller 30?