• Chicco

Lollo & bernie barnklubbar ving

Hej, nästa år ska vi till gran canaria på sunwing resort.
    Dom har populära barnklubbar med favoritmaskotar Lollo & bernie. Klubbarna är för barn mellan 3-7 år. Mina barn är 3 och 5 år nästa år... hur är dom här barnklubbarna ? alltså jag vet att dom är bra, men hur funkar det ? kan en förälder vara med eller "lämnar" man in barnet och "hämtar"?
    jag känner att jag gärna är med... men är lite skeptisk till att lämna barnet. Sonen är för liten men tjejen som blir 5 nästa år.....

• Svar på tråden Lollo & bernie barnklubbar ving
  • morrizen

Hej !

Vi åkte med Ving förra året till Mallorca.
    Bodde på Sunwing.
    Dottern var med i "klubben", hon var då 3 år och det gick jätte bra. Dom är på ett inhängnat ställe med många ledare. Ibland var det skattjakt o vissa gånger gick man till poolen, då var vi föräldrar med.Annars så ritade dom mm, ansiktsmålning etc det var rätt många saker dom gjorde, minns inte allt, men det var nog ca i 1-2 timmar per dag,varje aktivitet! ...Min dotter tyckte i alla fall det var toppen, och stranden va alldeles bredvid så vi såg ju nästan dit dom va..sen vet ju inte jag hur det fungerar på kanarieöarna men skulle tro det är ungefär samma

• Elfva

Vi var på rhodos i våras och deltog då i en del av aktiviteterna i barnklubben.
    Dottern älskar Lollo och Bernie efter detta, glöm inte att köpa cd skivan när ni är på resorten, den går inte att köpa i efterhand, och tro mig ni vill ha skivan med alla roliga sångerna.

Hursomhelst, vissa aktiviter t ex skattjakt, Lollos födelsedagsfest mm var aktiviteter man lämnade barnen själv på. Dessa aktiviteter kostade en liten summa, du lämnar telefonnummer och uppgifter till personalen så de vet var de kan få tag på dig ifall ditt barn ledsnar... Andra aktiviteter t ex open play house var gratis och då är man som förälder med hela tiden. På resorten (samt på hemsidan) fanns programmet där information om åldersgränser med mera framgick. Det fanns också en rolig lekpark dit man kan gå med sitt barn för att leka.

Missa inte showerna med de tre björnarna och minidiscot på kvällarna!

Min dotter fyllde tre år i våras. Vi lämnade inte henne på en ensam aktivitet, men det hade säkert gått bra om hon haft en kompis eller ett syskon med sig... Hon lärde senare känna en jämnårig kamrat på sunwing och det hade säkert gått jättebra att delta med henne i någon av "lämna in" aktiviteterna men då vi skulle resa tillbaka snart så blev det inte av. Däremot blev det dagliga besök på miniland under t ex filmstund, open play house, måla-rita, lekparken osv. Det var jättekul och fungerade jättebra. Lollo och bernie går också runt på resorten vid vissa klockslag så man kan hälsa på dem och krama dem. Det var uppskattat!

Svar på tråden Lollo & bernie barnklubbar ving