• Nejjah

Endomterios och kejsarsnitt?

Jag lider av Endometrios sen sju år tillbaka, och fick beskedet att det försämrat mina chanser att få barn naturligt väg. I februari i år plussade jag och min sambo på naturlig väg och detta kändes ju som en gåva från ovan då jag alltid velat ha minst två barn..
    Ett ännu större mirakel blev det när vi i v.18 på rutin ul fick veta att vi ska ha tvillingar.  Jag får mina två barn på en gång! :D

Nu lider jag av extrem förlossningsrädsla och överväger kejsarsnitt.. Men iochmed att jag nu blev gravid på naturlig väg mot alla odds så kanske det finns en chans att jag kan bli det igen? Och ett kejsarsnitt kan ju försämra chanserna att bli gravid.. tänk om det tar bort mina enda chanser till att få ett tredje barn på naturlig väg?

Kan inte låta bli att tänka att det fanns en mening med att dem blev två på en gång nu... Vet inte alls vad jag ska göra. Är lika rädd för båda förlossningssätten.

Har ni med endo gjort kejsarsnitt och sen kunnat få fler barn naturlig väg ? efter att ha vetat om att era chanser att få barn är väldigt små.. ??

• Svar på tråden Endomterios och kejsarsnitt?
  • Hanna36

jag tycker du ska prata med en obstetriker (förlossningsläkare) om detta... det är nog den enda personen som kan vägleda dig och har tillräckligt med kunskap..
    Lycka till.

Svar på tråden Endomterios och kejsarsnitt?