Neo födda 34+0 ?
Imorron skall min kompis få sin lilla baby genom kjesarsnitt.. Hon är då 34+0 och undrar om där är nån här som kanske fått barn vecka 34 och hur länge dom låg på NEO isåfall..
Imorron skall min kompis få sin lilla baby genom kjesarsnitt.. Hon är då 34+0 och undrar om där är nån här som kanske fått barn vecka 34 och hur länge dom låg på NEO isåfall..
Inte i vecka 34+0 utan min dotter kom i vecka 35+3 och fick ligga på Neo i 3 dagar och sen 4 dagar på barnavdelningen för hon kunde inte hålla värmen och gick inte upp i vikt, hon vägde 2925g och var 47cm lång när hon föddes så hon var inte så liten i allafall! Tror det kommer att gå fint för din kompis och jag tror inte bebisen ska behöva ligga på Neo så länge om det inte tillstöter några problem! Hoppas allt går bra!
Jag har en kompis som fick 35+0 hon låg inte neo alls.. Hon fick bara ligga på BB i 6 dagar... :)
Det är väldigt olika det där också, vet du hur stor hon var?
Min kompis som födde 35+0 var: 2615 g 46 cm
Jag fick min första i 34+5 vi låg på neo i 11dagar
andra killen kom i 33+1 då låg vi på neo i 3veckor ungefär
*puffar*
hej! min syster fick precis en liten fin son i v 34+0. Det går jättebra, han vägde 2105 o var 43 cm lång. de fick ligga inne i en vecka men de blev utskrivna igår så nu har de neovård i hemmet så de kommer hem 3 dagar i veckan o kontrollerar så allt är bra. Vi tror det kommer gå jätte bra. Kram Marie O jenny
Vad skönt det låter att det gått så bra för din syster.. Ska berätta det för min kompis så blir hon glad...:))
Min pojk kom i 34+4.. Vi låg på NEO i 17 dagar. 6 dagar kuvös, resten i säng..
Min dotter kom i v 33, hon låg fyra veckor på neo. Men är nu världens sötaste och busigaste fyraåring.
Vad är anledningen till att hon ska föda redan i v 34? Och hur har det gått idag???????