• n3012

är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?

Jag blir tokig snart,jag har kännt lite illamående ibland,inte kraftigt precis,men lite vagt. Sen att det värker lite nångång varje dag kring mage och livmodern.
    Vill så gärna tro,men tror inte att jag är gravid.Det är bara så skummt att kroppen är så konstig nu.

• Svar på tråden är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?
  • ebbozz

Absolut... jag hade mycket symptom VÄLDIGT tidigt... bara typ en vecka efter ÄL. Halsbränna som sjutton och jättemycket illamående

• Perfect girlfriend

Varför är det skumt? Illamående kan man vara av MÅNGA olika orsaker.

• n3012
    Svar på #2
    jo jag vet att illamående kan ju bero på flera saker.men just i samband på konstiga hugg i magen och värk som vid mensvärk.
    Återstår att se såklart.
  • kodoktorn

Jag kommer inte riktigt i håg hur jag kände mig annorlunda men redan 3 v efter mensen så var jag lite diffust illamående, spänd i mageen, spänd i brösten - helt enkelt annorlunda.

• Sthlm74

Tyvärr är de flesta symptom väldigt lika vanlig PMS (samma känsla av molvärk i magen, lite illamående, dåligt humör etc). Många gånger vet man ju ej förrän efteråt om det var grav.symptom eller tecken på att tanten är på ingång....

Önskar dig Lycka Till TS och håller tummarna för dig!!!

• FrökenBokmal

För illamåendet låter det väldigt tidigt och jag är ändå gravid för fjärde gången (även om det blev två MF). Det tidigaste jag har känt är en stickning i brösten en veckan innan mensen skulle komma.

• Turbobebis

Jag vet inte när min ägglossning var exakt, men vi hade oskyddat sex den 13 december. Den 19 december minns jag att det började spänna i brösten och mola lite i magen. Vi hade inte planerat att bli gravida, och det var inget jag direkt tänkte på då. Jag reagerade på att min pms startade en vecka tidigare än den brukar...mensen uteblev och Jag plussade den 10 januari och UL visade att bebis blev till den 13 december :) ...så ja jag kände symptom en vecka efter...Lycka till!

• GrönaDruvan

5-6 dagar efter äl hade jag en känsla av att jag var gravid. Kändes inte som gångerna innan när jag trott att jag vart det..
    Jag blev jätte trött mitt på dagen, blev lätt åksjuk och hade ett sug efter apelsinjuice. Dagen efter äl bubblade det hela dagen i tjejmagen. 10 dagar efter äl plussa jag

• Georgii

Jag har en kul sak att tilllägga här!

Jag visste långt innan det att jag plussade att jag var gravid.
    För jag kände av när ägget fastnade i livmodern. Har ni hört talas om niditationsblödning och niditationsstick? Man kan känna ett litet stick i magen när ägget fastnar. Jag vaknade med ett ryck en natt av att det stack till i magen, tänkte inte så mycket på det men på morgonen kom en jätteliten blödning ( niditationsblödning) då förstod jag vad det var...Sen plussade jag några dagar efteråt och jag blev inte förvånad. Samma dag som jag plussade kände jag av ömma bröst på kvällen. Allting annat så som illamående ATC kom mycket senare för mig ca i v 8...

• GrönaDruvan

Hade även molvärk direkt efter äl hela tiden.. fast det hade jag gångerna innan också, och det var inget då..så det litade jag inte på riktigt..

Svar på tråden är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?