• Silvervind

*Vid mina IVF försök i Falun så

Vid mina IVF försök i Falun så har jag blivit ordinerad Progesteron MIC 400 mg (vagitorier) morgon och kväll i 16 dagar (från det att ägget satts tillbaka).

Är nyfiken på vad ni andra blivit ordinerade? Funderar på om jag kanske fått för lite?

Kombinerat med Progesteronet har jag blivit ordinerad en mycket låg dos av tabletten Trombyl i 14 dagar efter insättandet av ägget.

• Svar på tråden *Vid mina IVF försök i Falun så
  • CB72

TS- det räcker med 2st om dagen...
    Det tar bara ungefär ca:15min för kroppen att ta upp det den behöver från suppen..
    Trombyl endast 1tablett om dagen räcker. Dom ska du ta fram till testdag, vissa läkare rekommendrar dom fram till v30 (vid eventuell grav)

Fick du mitt mail gumman?..

• Lisa73

Jag måste bara fråga....
    Vad är trombyl o vad gör det????

• Silvervind

CB72: Ja, jag har fått ditt mail. Tackar för den infon. Jag mailade dig tillbaka också.

Lisa73: Trombyl är en blodförtunnande medicin som ska bidra till att ägget lättare vill fästa, samt att graviditeten vill fortsätta. Det är en mycket låg dos man tar utav denna medicin.

• Lisa73

Aha!!!
    Då kanske det är nåt sånt jag ska få om jag blir gravid....
    Jag har nu prog (crinone) som jag tar efter ÄL och sen om jag får pos på stickan ska jag ringa BM för att få blodförtunnande...
    Detta är på grund av 2 MF/MA på rad....

Tack för infon.
    Kram o lycka till!!!!

• Silvervind

Lisa73: Okej, ska du få blodförtunnande om du fått positivt utslag? Är det IVF du gör? När det gäller Faluns metoder så blir man ordinerad Trombyl från den dag man sätter tillbaka ägget, och äter den i endast 14 dagar. Den ökade genomblödningen som sker i livmodern ska tydligen vara gynnsam för ägget att vilja fästa och stanna kvar. Men det är säkert olika metoder beroende på problem. Lycka till du med och varma kramar!

• Lisa73

nej jag gör inte IVF.
    Har fått pergo för att skjutsa på ÄL.

Men vad konstigt att jag ska få det efter pos då??
    Hmmm....
    Måste fråga BM. Det kanske inte alls är bra att äta efter pos, eller???

• Silvervind

Lisa73: Jag vet inte, eftersom jag gör IVF så kan jag ju bara dom bitarna som har med denna behandling att göra. Men prata med din BM, hon borde ju kunna vägleda dig. Eftersom det handlar om så små doser så kanske man kan bli ordinerad det även senare.

• CB72

Lisa- Man kan få detta 2komponeter även om man inte gör IVF, dvs att man blir gravid på egen väg. Men att man lätt får missfall..
    Vilket jag personligen tycker att ALLA ska få när dom får ett + på stickan. Oavsett om det är på egen väg eller IVF..

• annhan

Jag har fått ordinationen att ta progesteron vagitorier x 3, morgon - mitt på dagen samt på kvällen.

• Sweethoney

jag liksom annhan att ta 3 vagitorier x3...sedan äp dagen

• Spinnaren

Silvervind; Jag går också i Falun och har precis likadant, vagitorer morgon och kväll samt Trombyl en gång om dagen. Lycka till!!!

• cta

Hejsan.Jag gick också i Falun och hade precis sim du 2vagitorer om dagen och en trombyl om dagen.Och det funkade.....

• Seb81
    Spinnaren skrev 2005-06-15 21:12:54 följande:

Silvervind; Jag går också i Falun och har precis likadant, vagitorer morgon och kväll samt Trombyl en gång om dagen. Lycka till!!!

Hej!

Vilken dos fick du på trombylen?
Svar på tråden *Vid mina IVF försök i Falun så