Hur såg eran sitvation ut när ni planerade barn?
Hej hej. Jag är mäst lite nyfiken.. Men hur såpg eran sitvation ut när nu planerade barn? Och hur har det gått för er?
Boende?
Ekonomi?
Partner?
Utbildning?
Tack för era svar :)
Hej hej. Jag är mäst lite nyfiken.. Men hur såpg eran sitvation ut när nu planerade barn? Och hur har det gått för er?
Boende?
Ekonomi?
Partner?
Utbildning?
Tack för era svar :)
Boende : etta med sambo
Ekonimo: Sambon heltids jobb dock inte fast. Jag inget jobb och lägstanivå på föräldrapenning då jag ej jobbat ett halvår innan.
Partner: Ja sambon sen 5 år
Utbildning : Ingen utav oss har gått gymnasiet klart. så nej inget utbildning.
Kan ju säga hur vi har det idag nu när sonen är 1½
Boende: 3a. sonen eget rum
Ekonomi. Sambon samma jobb men fast anstäld. Jag mammaledig fram tills nu..ska jobba som bartender.
Partner: samma
Utbildning nej inget förändrat..
kan ju tillägga att sonen inte var planerad men det löste sig ändå:)
Boende?
*Eget hus
Ekonomi?
*En bra lön och en som var sjukskriven just när graviditeten startade sjukskriven
Partner?
*Då var vi sambo, nu gifta
Utbildning?
*Ingen av oss har någon utbildning. Den ena har ändå ett företag med några anställda och den andre blir arbetssökande efter föräldraledigheten...
Boende? - Vi bodde (bor fortfarande) i en bostadsrätt 3 rok.
Ekonomi? - Hyfsad, får dock leva lite snålare nu när jag är mammaledig .
Partner? - Gift(vi hade varit tilsammans i nästan 6 år när vi planerade barn.
Utbildning? - Mannen är högskoleutbildad. Jag har en gymnasieutbildning. Båda har fasta jobb.
Det har gått bra för oss. Vår son är 3,5 månader gammal nu .
Okej. Men om man nu får fråga.. detta låter kanske lite sjukt men hur mycket större blev era utgifter när nni blev tre?
Miltons Mamma skrev 2008-07-14 14:54:30 följande:
Våra kostnader har inte ökat särkilt mycket. Däremot har ju inkomsterna minskat ganska kraftigt (försöker att ta ut så få dagar som möjligt/månad).