• LilaRos

Hur såg eran sitvation ut när ni planerade barn?

Hej hej. Jag är mäst lite nyfiken.. Men hur såpg eran sitvation ut när nu planerade barn? Och hur har det gått för er?

Boende?
    Ekonomi?
    Partner?
    Utbildning?

Tack för era svar :)

• Svar på tråden Hur såg eran sitvation ut när ni planerade barn?
  • Miltons Mamma

Boende : etta med sambo
    Ekonimo: Sambon heltids jobb dock inte fast. Jag inget jobb och lägstanivå på föräldrapenning då jag ej jobbat ett halvår innan.
    Partner: Ja sambon sen 5 år
    Utbildning : Ingen utav oss har gått gymnasiet klart. så nej inget utbildning.

Kan ju säga hur vi har det idag nu när sonen är 1½

Boende: 3a. sonen eget rum
    Ekonomi. Sambon samma jobb men fast anstäld. Jag mammaledig fram tills nu..ska jobba som bartender.
    Partner: samma
    Utbildning nej inget förändrat..

• Miltons Mamma

kan ju tillägga att sonen inte var planerad men det löste sig ändå:)

• Min familj

Boende?
    *Eget hus

Ekonomi?
    *En bra lön och en som var sjukskriven just när graviditeten startade sjukskriven

Partner?
    *Då var vi sambo, nu gifta

Utbildning?
    *Ingen av oss har någon utbildning. Den ena har ändå ett företag med några anställda och den andre blir arbetssökande efter föräldraledigheten...

Stolt mamma till ängeln Gabriel (3½ år, (6år), Rasmus 2 år och en liten Emelie 8 veckor
  • mcsn83

Boende? - Vi bodde (bor fortfarande) i en bostadsrätt 3 rok.

Ekonomi? - Hyfsad, får dock leva lite snålare nu när jag är mammaledig .

Partner? - Gift(vi hade varit tilsammans i nästan 6 år när vi planerade barn.

Utbildning? - Mannen är högskoleutbildad. Jag har en gymnasieutbildning. Båda har fasta jobb.

Det har gått bra för oss. Vår son är 3,5 månader gammal nu .

• LilaRos

Okej. Men om man nu får fråga.. detta låter kanske lite sjukt men hur mycket större blev era utgifter när nni blev tre?

• Miltons Mamma
    LilaRos skrev 2008-07-14 14:49:40 följande:
    Okej. Men om man nu får fråga.. detta låter kanske lite sjukt men hur mycket större blev era utgifter när nni blev tre?
    totalt med boende och allt vad barnet kostar..så 3-400kr/ månad..
  • LilaRos

Miltons Mamma skrev 2008-07-14 14:54:30 följande:

totalt med boende och allt vad barnet kostar..så 3-400kr/ månad..
    Okej. menar du inte 3-4000 kr?
  • mcsn83

Våra kostnader har inte ökat särkilt mycket. Däremot har ju inkomsterna minskat ganska kraftigt (försöker att ta ut så få dagar som möjligt/månad).

• LilaRos
    mcsn83 skrev 2008-07-14 14:56:22 följande:
    Våra kostnader har inte ökat särkilt mycket. Däremot har ju inkomsterna minskat ganska kraftigt (försöker att ta ut så få dagar som möjligt/månad).
    Okej. FÖr det är ju ganska många som säger att barn är väldigt dyra.
    Jag och min sambop funderar lite smått på barn men vi vill ju inte sätta oss i den sitsen då nvi behöver vidrag och vända på varige kroma..
  • CamoMillan
    *Boende : Villa
    *Ekonomi: 2 heltidsinkomster
    *Partner : Förlovade/sambos
    *Utbildning: Båda hade gymnasieutbildning

Så såg det ut när vi planerade vårt första barn. Men sen tog 6 år innan hon blev till genom IVF.
Svar på tråden Hur såg eran sitvation ut när ni planerade barn?