• ForeverAndEver

Tips mot myror i benen?

Är det nån som har ett bra tips på hur jag ska bli av med "myrorna" i benen när jag ska sova? BLir galen av att ligga sömnlös och sparka varje natt...

Är uppe och går tittsomtätt men vill ju inte störa sambon för mkt heller... blir galen.

• Svar på tråden Tips mot myror i benen?
  • vanniepai

det enda som hjälper mig är om min sambo klämmer eller slår jätte hårt på benen, men det lindrar ju bara medans han gör det så jag har tyvärr ingen långsiktig lösning :/

• Dandie

Jag har fått medicin mot restlestlegs. Det är igentligen mot parkinson men den hjälper kalas bra och ger inga biverkningar. Den heter MADOPARK.

• Fleur

Finns väll medecin mot det tror jag?!

°?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
  • Annette70

Jag tycker att tåhävningar kan lindra lite...

• trisha

jag hade restlesslegs när mitt blodvärde var under 125 men sedan tog jag ett järntillskott (blutsaft) och när järnvärdet hade höjts en bit över 125 så gick myrorna i benen bort. Så i mitt fall var det järnbrist...vilket e ganska vanligt bland gravida kvinnor.

• ForeverAndEver

hur mkt järn tog fick du i dig när du började med blutsaft? Jag äter ca 40g järn om dagen just nu. Ska till BM i slutet på juli och ta prover nästa gång så vi får se om det är det som är felet.

trisha skrev 2008-07-13 20:39:20 följande:
    jag hade restlesslegs när mitt blodvärde var under 125 men sedan tog jag ett järntillskott (blutsaft) och när järnvärdet hade höjts en bit över 125 så gick myrorna i benen bort. Så i mitt fall var det järnbrist...vilket e ganska vanligt bland gravida kvinnor.
  • Mirris

Det som hjälpte/hjälper mig var/är att gå upp o stretcha lite.. sådär så det gör ont. Då försvann krypen iallafall tills jag hann somna.

Har haft krypningar så länge jag kan minnas, men under graviditen var det extremt jobbigt.

Nu kan det hjälpa att jag sträcker på "tårna" så mycke jag kan.. men ibland måste jag upp o dra lite i bena

Skitjobbigt, men jag har insett att jag nog kommer få leva med det här.

Hade 143 i blodvärde nästan hela grav.. så för mig hängde det inte på det iallafall.

• trisha

jag vet inte riktigt hur mycket järn jag fick i mig innan men förloppet såg ut som så att vid inskrivningen hade jag 130 i järnvärde, då åt jag multivitamintilskott och i mitten/slutet av graviditeten sjönk det till 117 eftersom jag slutade med multivitamintilskotten och då fick jag restlesslegs. Sedan drack jag blutsaft i 4 veckor o nu e d uppe i över 131. Jo kolla med barnmorskan vad ditt järnvärde ligger på...det behöver inte vara jätte lågt för att man ska få restlesslegs, för mig gick det ju inte bort förrän jag kommer över 125 som sagt.

• Eisa

Trötta ut benmusklerna. Gör benövningar. Det räddar mig.

Svar på tråden Tips mot myror i benen?