• Wilson

Neo på MAS

Någon som jag som tyckte det var konstigt att men inte fick bo med sitt barn på Neonatal i Malmö???? Att man fick lämna sitt lilla nyfödda barn och åka hem!!! Detta mådde jag riktigt dåligt över,i Lund var det en självklarhet att man skulle bo nära sitt barn

• Svar på tråden Neo på MAS
  • LjubaviMoja

Nu har du verkligen överbevisat mig att Lund är bättre som jag alltid trott hoppas verkligen att jag får föda där igen. Ingen hade nog kunnat få mig att lämna mitt barn.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Dixie

ja, fast ska de inte ändra det nu när de håller på att bygger om på MAS, jag vet ej säkert men jag tror det.

tyvärr hjälper det inte att föda i Lund om man tillhör Malmö, för det är bara den först tiden man då får vara på NEO i Lund, sen blir man överflyttad till sitt hemsjukhus.

• LjubaviMoja
    Dixie skrev 2008-07-12 14:29:11 följande:
    ja, fast ska de inte ändra det nu när de håller på att bygger om på MAS, jag vet ej säkert men jag tror det. tyvärr hjälper det inte att föda i Lund om man tillhör Malmö, för det är bara den först tiden man då får vara på NEO i Lund, sen blir man överflyttad till sitt hemsjukhus.
    Tur det att jag inte hör till malmö men jag kunde ändå välja sa min BM har tex haft båda mina UL där fast jag tillhör Lund.
  • Dixie

Ja, du kan välja var du vill föda, vad jag menar är att föds ditt barn tidigt så det hamnar på Neo så är det i Lund den första tiden, som har specialstvård - men när barnet blir större blir man skcikad till sitt hemsjukhus (om man inte får komma hem med en gång)

• LjubaviMoja
    Dixie skrev 2008-07-12 14:33:51 följande:
    Ja, du kan välja var du vill föda, vad jag menar är att föds ditt barn tidigt så det hamnar på Neo så är det i Lund den första tiden, som har specialstvård - men när barnet blir större blir man skcikad till sitt hemsjukhus (om man inte får komma hem med en gång)
    Jaha du menar så ok då förstår jagGlad
  • Bliglin

Jag tycker inte att det är konstigt. Såvida man bor i samma stad och inte har alltför lång restid till sjukhuset förstås. Min son har legat på neo i 2 mån och 25 dagar och förutom de första 8 dagarna efter förlossningen så har jag sovit hemma och han på neo. Jag har, som alla andra föräldrar, åkt dit på morgonen och hem sent på kvällen... På två olika sjukhus i Bryssel. Sedan de tre sista nätterna innan han fick följa hem med oss så fick jag sova med honom på neo i ett särskilt rum för att öva amma dygnet runt.

• Wilson
    Svar på #5
    Jag hoppas verkligen för din skull att du får föda i Lund istället för på MAS....Lycka till!!! När är det dags?
  • LjubaviMoja
    Wilson skrev 2008-07-13 16:34:05 följande:
    Svar på #5Jag hoppas verkligen för din skull att du får föda i Lund istället för på MAS....Lycka till!!! När är det dags?
    Jag hoppas det med..har BF 23 augusti.
  • 08 i Skåne

Det tycker jag låter väldigt konstigt! Jag har bott tillsammans med mitt barn på Neo på UMAS både på den gamla och den nya neoavdelningen!!

De första dygnen efter att han föddes låg han i ett akutrum på Neo och där fick jag inte sova, men jag sov ju i samma hus (BB) och fick komma ned till honom när och hur mycket jag ville.

• Wilson
    Svar på #9
    Ok då hade du tur ändå,för jag blev utskriven ifrån BB och då fanns det ingenstans för mej att bo så jag fick åka hem, Senare när det var dags för Samvård så fick jag bo ihop med min dotter
Svar på tråden Neo på MAS