• AngieLuz

Hur stor risk är de för ett till mf/ma?

Jag har haft 2 mf och ma i mitt bagarge (stavning?)
    Hur stor är chansen att vårat nya försök kommer sluta likadant som de tidigare? :(

• Svar på tråden Hur stor risk är de för ett till mf/ma?
  • castillo

ingen anning. men tror att man ska gå och kola sig om man får 3 missfall tre gånger i rad, så att det inte ska vara nått fel på en.

• AngieLuz
    Svar på #1
    Okej, får ringa och prata ed en BM på måndag.
    Hoppas de inte är något allt för allvarligt fel =(
  • Ammiz

En gynekolog (som vi var hos för att starta missfallet) sade när vi frågade att oddsen inte var sämre för oss vid nästa graviditet bara för att vi har haft mf/ma.

Å andra sidan sade gynekologen som upptäckte att det inte fanns något foster på vul att han tyckte att nästa försök skulle vi se till att få någon extra behandling, fast då går vi redan under behandling.

Som sagt, jag vill också höra vad andra har hört om detta.

• Sanda

Tror jag fick dom här siffrorna när jag fick ett MF. Det är 25% risk att få MF/MA första gången man är gravid. Andra gången är det 50% och nästa 75%. Om man har fler än 3 barn är det mer vanligt än ovanligt att man får ett MA/MF. Om man fått ett MF och försöker igen är du nere på 25% igen. Men som någon skrev efter 3 MF/MA på raken, så gör dom en undersökning om något är fel. 

Ge inte upp!! Kan handla om bara ren otur!! Håller tummarna! Kram
    Om folk bara hade vågat prata om sina MF/MA så hade det nog känts iallafall lite bättre för dom som får det, att det tyvärr är rätt vanligt. Så man inte känner sig som ensammats i världen med det problemet. Bara man prata om det, så har nästan var eller varannan haft ett MF/MA
    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • AngieLuz
    Svar på #5
    Tack för alla fina svar
    Ska ringa till en BM på måndag och kolla med vad de säger.
    Jag hoppas verkligen att de ska gå hela vägen denna gång
    Vet inte om jag orkar med ett till ma eller mf
Svar på tråden Hur stor risk är de för ett till mf/ma?