När får pojkvän/flickvän sova över?
Vilken ålder ska pojkvän/flickvän få sova över?
Min dotter som är 15 vill att hennes pojkvän ska sova över.
Vilken ålder ska pojkvän/flickvän få sova över?
Min dotter som är 15 vill att hennes pojkvän ska sova över.
jag hade aldrig gått med på det då. vet inte om jag fixat det sålänge hon bodde hemma alls, iaf inte innan hon var myndig.
Jag sov hos min första pojkvän när jag var 15.
Är du rädd för att de ska ha sex så har dom det nog ändå tyvärr..
Jag tycker att om de 15 år så är de byxmyndiga och gör som de vill ändå när det gäller sex... de kan ha sex i ett dike om det skulle vara så..
Kanske är det oxå beroende på vilken kontakt man har med sitt barn och hur man har pratat om p-medel och vikten av att använda kondom...
Min son och jag pratar om p-medel och risken för babysar...
15 år tycker jag är ok om det är ett seriöst förhållande. Prata med killens föräldrar också.
Min dotter var 15 år när hon var ihop med en pojkvän. Han fick sova över här. Ska de ha sex så har de även på dagen. Var med henne på ungdomsmottagningen så hon fick p piller och hämta kondomer där. Har förklarat att fastän man äter p piller så är det jätteviktigt att även använda kondom. Då p piller bara skyddar mot graviditet och kondomer mot sjukdomarna. Det har funkat bra vad jag vet. Vi har ett väldigt öppet förhållande när det gäller att prata om såna här saker med våra barn.
zuze:Hur tänker du själv.
P medel är fixat tycker att när man är 15 och har pojkvän ska man hjälpa sin tonåring med detta för att hindra olyckor(bara onödig situation att sätta sitt barn i)
Var själv 15 när min pojkvän sov över så det blir nog att han får det ibland när det passar för vår familj.
jag skulle låta min dotter pojkvän sova över på helger o när jag har träffatr honom så opass att jag kan blida en uppfattning om vem han är. vad är det man är rädd för? vill de ha sex så har de det iallafall men då på annann plats som ej kanske är lämplig. vill de inte ha sex så har de det inte fast han sover över.
Kan tillägga att de har ett seriöst förhållnade sen 6 mån tillbax,och,skönt att höra lite andra åsikter...tack:)
Kan tillägga att jag inte hade sex med min första pijkvän förrän efter ett halvår.. kanske rätt ovanligt iof..
Men har dom varit tillsammans såpass länge så tycker jag som sagt de kan få sova ihop!
Ett halvår är ju faktiskt länge när man är 15!
så jag skriver. hoppas nån förståd vad jag ville ha fram