• morlin01

6 månader igår!

Igår blev vår älskade dotter 6 månader. Det hade jag aldrig kunnat tro när jag i vecka 26 fick veta att hon var på god väg ut. Då var paniken ett faktum. Hon föddes i vecka 27 och vägde 1300g och idag väger hon ca 7 kg och är 64cm lång. Nu känns det iallafall som att vi går mot ljusare tider. NEO tiden är över och oron har börjat släppa. Kan inte ni andra föräldrar med barn födda i ungefär samma ålder berätta hur det går för er?

• Svar på tråden 6 månader igår!
  • tindeli

Min dotter blir 6 månader den 23 juli.Föddes i v 32 och vägde 1880 och 39 lång,nu senast vi var på BVC den 23 juni så vägde hon 6650 och 60 lång.Allt har gått bra hållt sig frisk och tom legat lite före i utvecklingen.

/ Angelica

• MsBeauty

Min son blev också 6 månader igår.
    Han föddes i v. 24 och vägde 700 gram.
    Nu väger han 4,5 kg.

Allt har gått bra här med, han ligger under kurvan på längd och vikt, men utveckligsmässigt är han före med en del. Han är 2 månader korrigerat nu ju.

• Riskiflickan

Min son blev 6 månader igår 11/7, kom i vecka 26 å vägde då 650 gram (Han är 30% tillväxthämmad från början pga svår havandeskapsförgiftning.), men idag är han en go kille på 4,5 kg å 53 cm lång =) känns härligt nu när neotiden börjar blekna lite iaf, 3 mån på neo, 2,5 mån hemsjukvård.

Allt har gått bra nu, men var väldigt svajigt i början. Han ligger såklart under i kurvan om längd/vikt, men efter att ha opererat ljumsbråck på båda sidorna så har han kommit "ikapp" lite snabbare än innan. Kunde dra sonden för 3 veckor sedan, han kan inte amma, lärde sig aldrig det, men det går rätt så bra med flaskan.

• morlin01

Vår dotter kunde inte heller amma, svalde bara luft. Men flaskan har funkat super och båda föräldrarna kan ju dela på matningen då och på så sätt komma närmare barnet

• Lareesa

Min lilla dam föddes i v.27+4 den 17/1. Vägde 975g och var 35 cm lång. Idag väger hon 4.7kg och är 54 cm lång. Ammades delvis från v.35 men går på NAN1 nu men ska börja med NAN2 nu i dagarna. Äter smakportioner och är en pigg liten dam. Ligger ogärna på mage men gärna på rygg. Tar tag i saker och för dem till munnen. Sover oftast hela nätter.

Svar på tråden 6 månader igår!