• laila88

varför bryr alla sig så mycket?

man läser gång på gång att folk skriver "har ni fått kritik eller dumma kommentarer om att ni är unga mammor" osv.

jag är själv ung mamma och visst får man ju höra saker då och då om det.
    men varför orkar ni bry er? visst de gör ont ibland.
    men säg den som inte har fördommar? det har ju alla om allt möjligt.
    varför inte bara leva sitt liv och inte bry sig om vad alla tycker,tänker och säger?
    det blir bara jobbigt för en själv om man hänger upp sig på det!
    jag tänker då iaf inte ha en text på min sida som många andra "Mamma är ingen ålder det är något man är"

vi unga behöver inte bevisa något tycker jag!:)
    och dom som lever i tron om att unga är sämmre, låt dom göra det! det handlar om att inte låta dom påverka en eller att inte ens ägna dom den uppmärksamheten att man bryr sig :)

• Svar på tråden varför bryr alla sig så mycket?
  • LjubaviMoja

Du missar så mycket, du förlorar din ungdom, barnet behöver stabilitet, njut av livet blabla osv allt detta har jag fått höra och mycket mer och vet du vad? Inget av det stämmer jag har inte missat något tvärtom detta har gjort mig till en bättre människa jag har verkligen inte förlorat min ungdom kan forfarande göra saker men inte lika mycket som inna och det gör inget för jag har jo min familj. Barnet har stabilitet den har både mamma och pappa och vi har det hur bra som helst. Jag njuter helt klart utav mitt liv med mina älsklingar kunde inte haft det bättre.

Förstår mig inte på människor som tror sig veta bäst och vet exakt hur allt kommer sluta. Bara för att man är ung mamma betyder inte att världen går under eller att man skulle vara dålig förälder för det kan vem som helst vara oavsett ålder.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    laila88 skrev 2008-07-08 18:21:51 följande:
    tror du missade poängen med mitt inlägg :S
    Jasså?
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LadyB
    laila88 skrev 2008-07-08 17:49:21 följande:
    man läser gång på gång att folk skriver "har ni fått kritik eller dumma kommentarer om att ni är unga mammor" osv.jag är själv ung mamma och visst får man ju höra saker då och då om det. men varför orkar ni bry er? visst de gör ont ibland. men säg den som inte har fördommar? det har ju alla om allt möjligt. varför inte bara leva sitt liv och inte bry sig om vad alla tycker,tänker och säger? det blir bara jobbigt för en själv om man hänger upp sig på det!jag tänker då iaf inte ha en text på min sida som många andra "Mamma är ingen ålder det är något man är"vi unga behöver inte bevisa något tycker jag!:)och dom som lever i tron om att unga är sämmre, låt dom göra det! det handlar om att inte låta dom påverka en eller att inte ens ägna dom den uppmärksamheten att man bryr sig :)
    himla bra skrivet :D
  • hannahlilla

Håller med, vissa tjejer verkar tom söka sig till kritiken och hoppar på varje tillfälle att försvara sig.

• LadyB

visst...men samtidigt om man hör massa "kritik" och negativa saker så är det ju självklart för mig och en heldel andra att vilja försvara sig,de har ju fel ibland och då vill man ju säga det.

• LadyB

men precis som ni säger...istället för att bli sårad och skriva tillbaka så skulle man leka och busa med sitt barn istället, är man en bra mamma (som vi är :D) så ska vi ju inte ta åt oss kritiken om det inte stämmer in på oss. Men man vill ju försvara unga mammor,men de har ju redan bestämt sig att vi är sk*t och vf ska vi slösa bort vår tid med att föröka öppna deras ögon?

• hannahlilla
    LadyB skrev 2008-07-09 12:32:06 följande:
    visst...men samtidigt om man hör massa "kritik" och negativa saker så är det ju självklart för mig och en heldel andra att vilja försvara sig,de har ju fel ibland och då vill man ju säga det.
    Om det är något som är riktat till en själv som mamma, alltså personlig kritik, så är det klart att man försvarar sig. Det enda jag irriterar mig på är att många tar åt sig fast det inte ens handlar om dem själva.
    Alla vet ju själva hur de är som mammor, behöver ingen annan berätta åt dem :) Sen är de ju sällan sämre på att kommentera andra mammors (äldre) ålder.
  • LadyB

men om de tex säger att vi är omogna,vi kan inte ta ansvar....det e klart för mig att (iblan iaf) säga att näää vet du vad det är faktiskt inte alla....känner inte ni/du så (ibland)

• hannahlilla
    LadyB skrev 2008-07-09 20:14:10 följande:
    men om de tex säger att vi är omogna,vi kan inte ta ansvar....det e klart för mig att (iblan iaf) säga att näää vet du vad det är faktiskt inte alla....känner inte ni/du så (ibland)
    Nä, inte direkt. Jag kanske är omogen i vissa lägen, jag var omogen när jag valde att behålla mitt barn också. Det är inget fel med att vara lite omogen, tror personer stör sig på att man hela tiden berättar huuur mogen man är.
    Men personer som säger att alla unga mammor är omogna vill bara provocera. Det går ju aldrig att dra människor över en kant sådär utan att ens känna dem.
    Man ska inte bry sig helt enkelt, börjar man tjafsa emot så får de precis som de vill och då kan de säga "titta så omogen du är, du tar ju åt dig". Det vill vi väl inte? :)
  • LadyB
    hannahlilla skrev 2008-07-10 23:02:53 följande:
    Nä, inte direkt. Jag kanske är omogen i vissa lägen, jag var omogen när jag valde att behålla mitt barn också. Det är inget fel med att vara lite omogen, tror personer stör sig på att man hela tiden berättar huuur mogen man är.Men personer som säger att alla unga mammor är omogna vill bara provocera. Det går ju aldrig att dra människor över en kant sådär utan att ens känna dem. Man ska inte bry sig helt enkelt, börjar man tjafsa emot så får de precis som de vill och då kan de säga "titta så omogen du är, du tar ju åt dig". Det vill vi väl inte? :)
    percis...jag har ju börjat mörka det en hel del... :D
  • hunybany

Det är klart att det gör ont och höra en del, jag är själv gravid i v 30 och har fått höra en del på stan och att folk kollar på en osv.. Kan tillägga att jag fyller 20 snart,men folk brukar tro att jag är äldre..

Men det är ju bara och inte bry sig.
    Visst om någon släkting eller någon närmare skulle säga något, då skulle det ju göra ont och då kanske man vill försvara sig också..

Men folk på stan osv, det är ju bara och strunta i och gå vidare. Har dom inget bättre för sig så kan dom ju inte ha mycket till liv själva.Och då vet man ju redan då att man har det bättre än dom..

Man känner ju sig själv bäst..Jag vet att jag kommer klara det här kanon :)

• With a devilish smile

TACK snälla ts för ditt inlägg,
    det är inte ofta man läser om någon som inte målar upp sig
    som ett offer för de är mamma vid en viss ålder,
    vad har det för betydelse?
    Många yngre som skaffar barn sätter ju sig själva som "offer",
    försöker bevisa en massa .
    Jag är 19 år, väntar en liten i november,
    skulle aldrig kalla mig ung mamma ,
    jag kommer vara mamma , ung eller gammal gör mig ingen skillnad!

• enny signatur

Problemet är väl att folk påverkas. Säger du varje dag till någon att den är fet ja hur tror du då den kommer må? Om det dessutom är olika människor?

Svar på tråden varför bryr alla sig så mycket?