• Saarraa

Hur mycket för tidig?

Min son Jonah föddes i vecka 36+6.
    Är han då två veckor eller tre veckor för tidigt född?
    Jag har räknat att det blir 15 dagar, men på förlossningen
    pratade dom om tre veckor.. Jag förstår inte, någon annan som gör det? Dom räknar kanske bara hela veckor, eller?

• Svar på tråden Hur mycket för tidig?
  • Mickis74

Dom räknar fulla veckor.

• Saarraa

Okej, tack.. men nu fick jag höra att det blir fyra veckor för tidigt? Hm, jag är verkligen looost.

• Miniigirl

min son är född i vecka 37+3...och han är 17 dagar för tidig?! 2½ vecka...så, din son måste notg vara mer är 15 dagar för tidig...borde vara gansak precis 3 veckor då?!:)

• Miniigirl

det lätaste är väll om du räknar dagarna lixom:) vilket datum han är född...och vilket datum han skulel varit född? då vet du ju hur många dagar det är mellan:) så slipper du krångla:)

men, enlig mina uträkningar skulle han vara 3 veckor och 1 dag tidig = 22 dagar

• listo

Fullgången graviditet = 40+0, alltså 40 fulla veckor.
    36+6 är alltså ungefär tre veckor för tidigt.

And on the eighth day, god created moderator
  • Saarraa

Min sön är född 31 mars och var beräknad 14 april, det blir 15 dagar.. det är därför som jag är väääldigt förvirrad.

• cloudberry79

Han är född en dag FÖR tidigt. Tre veckor före BF. Okej att han är prematur på pappret, men prematur för att han kom en dag före gränsen?

LFG WOTLK
  • Saarraa
    cloudberry79 skrev 2008-07-07 22:26:05 följande:
    Han är född en dag FÖR tidigt. Tre veckor före BF. Okej att han är prematur på pappret, men prematur för att han kom en dag före gränsen?
    Jag är inte ute efter om han är prematur eller inte, för jag räknar han ändå inte som det för han var så pass stor trots att han kom tidigare. Det jag undrade var hur mkt tidig han var för jag får inte allt att gå ihop!
Svar på tråden Hur mycket för tidig?