• basio

Två premisar, när kom nr 3?

Är det någon som har två premisar och sedan fått ett tredje barn? När kom trean i så fall?

Mina barn är sena prematurer, de är födda i v36 båda två. Nu är jag gravid i v33 med trean som verkar vara lite mindre än de andra två och som dessutom är av det motsatta könet (de två första är pojkar och trean är en flicka). Funderar på om hennes lägre vikt kan påverka att hon kommer senare eller om till och med könet kan spela roll.

Eftersom båda mina barn är födda i v36 och har varit "färdiga" då så funderar både jag och min barnmorska på att mina graviditeter kanske inte är längre än så. Det ska bli väldigt spännande att se när lilla trean vill komma...

• Svar på tråden Två premisar, när kom nr 3?
  • Proletariatet

Det beror nog på varför man föder för tidigt. Jag har bara två barn, men är i princip garanterad att även trean (om det blir någon sådan) kommer komma för tidigt. Jag har en försvagning av livmoderhalsen så den pallar inte trycket så länge.

• tinaw

Det beror helt på varför barnen föds för tidigt! Mina två första är födda 34 och 33, trean 41 och fyran 30. Havandeskapsförgiftning.

• basio

Ingen vet varför mina barn är födda tidigt. De har inte hittat någon förklaring alls förutom att barnen har varit relativt stora och "färdiga". Och jag har en lättirriterad livmoder och mycket förvärkar, vilket jag haft under alla graviditeter.

Ingen har kunnat ge en vettig förklaring i alla fall. Vet att min livmodertapp var kraftigt påverkad tidigt med andra barnet, med första barnet gjordes aldrig några sådana undersökningar. Denna gången vet jag inte heller hur det är med livmodertappen då inga kontroller gjorts eftersom mina barn mått bra då de föddes har de inte ansett att extrakontroller är nödvändiga.

Svar på tråden Två premisar, när kom nr 3?