• skorven2

Kärleken är Jill Johnson

Hej!
    Jag har en nära anhörig som gått bort, en moster som jag älskar över allt annat. Är kärleken är en passande sång eller är den helt fel? Är den mer för kärlekspar? Jag vill ha svar från hjärtat. Tack alla!

• Svar på tråden Kärleken är Jill Johnson
  • saknad  längtan

Hej!! den är jätte fin, vi hade den till våran dotter som vi förlorade i magen v.28,
    och flera låtar..men så underbart fin låt..kärleken är..

kram på dig, sköt om dig/ kramar om...

• lunaticluna

tycker den är jättefin. men i mina ögon passar den mer när ett barn dör än en vuxen.. prästen läste den på bagravningen av vår son som dog i plötslig spädbarnsdöd.
    men det är väl helt efter tycke och smak.

har dock ett tips på en annan vacker låt som heter "gråt inte".
    den blir väldigt personlig, allra helst för släktingar.

kram

• skorven2
    Svar på #2
    Nu har jag surfat runt och här är några låtar jag tycker är bra, är väldigt svårt att välja dock. Lägger in låtarna så kanske fler som behöver råd kan få det. Skriv gärna vad ni tycker.

En ängel flög förbi
    Mot himmelen så fri
    Men hon lämnade sitt leende,
    på vår jord
    (Jill Johnson) Ska stå i dödsannonsen som en vers från mig.

Låtförslag:

Bro Över Mörka Vatten

Mitt hjärtas fågel

Kom ihåg mig då Lars W

i den stora sorgens famn gärdestad

my heart will go on

för alltid en del utav mig

sanna nielsen en liten fågel (känns som att den riktar sig till en yngre människa i såna fall)

afzelius fågel fenix

"My heart will go on" känns inte helt klockren eftersom jag helst vill ha en svensk texct.
  • Gyllan

Kärleken är handlar ursprungligen om döden. Ingela Pling Forsman skrev den till minne av prinsessan Diana när hon dog, så jag tycker den blir väldigt fin på en begravning.

• MaijaO

I den stora sogens famn är så underbar. Så sorglig men ändå så ljus...

• skorven2

Ja det är ändå kärleken är som jag har fastnat för. Den här låten ska bli hennes låt och jag ska kunna lyssna på låten och tänka på henne. Den låten tycker jag är så vacker. Vad tror ni Jill Johnson menar med dessa meningar:
    "Inga tårar, ifrån himlen,
    blir till regn "
    samt
    "Så vi kan betrakta livets skeende,
    med en tro
    Kärleken är "

Jag har ju mina egna tolkningar men vill gärna höra andras också.

Svar på tråden Kärleken är Jill Johnson