Kärleken är Jill Johnson
Hej!
Jag har en nära anhörig som gått bort, en moster som jag älskar över allt annat. Är kärleken är en passande sång eller är den helt fel? Är den mer för kärlekspar? Jag vill ha svar från hjärtat. Tack alla!
Hej!
Jag har en nära anhörig som gått bort, en moster som jag älskar över allt annat. Är kärleken är en passande sång eller är den helt fel? Är den mer för kärlekspar? Jag vill ha svar från hjärtat. Tack alla!
Hej!! den är jätte fin, vi hade den till våran dotter som vi förlorade i magen v.28,
och flera låtar..men så underbart fin låt..kärleken är..
kram på dig, sköt om dig/ kramar om...
tycker den är jättefin. men i mina ögon passar den mer när ett barn dör än en vuxen.. prästen läste den på bagravningen av vår son som dog i plötslig spädbarnsdöd.
men det är väl helt efter tycke och smak.
har dock ett tips på en annan vacker låt som heter "gråt inte".
den blir väldigt personlig, allra helst för släktingar.
kram
Kärleken är handlar ursprungligen om döden. Ingela Pling Forsman skrev den till minne av prinsessan Diana när hon dog, så jag tycker den blir väldigt fin på en begravning.
I den stora sogens famn är så underbar. Så sorglig men ändå så ljus...
Ja det är ändå kärleken är som jag har fastnat för. Den här låten ska bli hennes låt och jag ska kunna lyssna på låten och tänka på henne. Den låten tycker jag är så vacker. Vad tror ni Jill Johnson menar med dessa meningar:
"Inga tårar, ifrån himlen,
blir till regn "
samt
"Så vi kan betrakta livets skeende,
med en tro
Kärleken är "
Jag har ju mina egna tolkningar men vill gärna höra andras också.