3 vilddjurens mamma skrev 2008-07-05 12:36:35 följande:
Gemelas: Dina tjejer var ju inte heller så hemskt stora. Är dom mycket magra? Alice är så hemskt benig, kan räkna revben både bak och fram. Hennes syster är 12 kg tung och 86 lång och Alice äter nästan mer än henne! Skumt!!!
Jo, de ser smala ut men inte så hemskt beniga faktiskt. Visst ser man revbenen men inte så farligt ändå. Det har blivit bättre, de började äta själva för några månader sedan och det gick inte så fort i början och de fick inte i sig så mkt och gick ned lite i vikt. De var alltså ännu smalare i våras men har nu tagit sig lite när de äter bättre. Det var inte lätt att få i dem mat förut, var tvungen att mixa allting helt slätt för att jag skulle få mata dem. De har alltid haft väldigt lätt att sätta i halsen och kräkas så fort de fått minsta lilla bit i maten. Tack o lov är det bättre nu

.
Jag har hela tiden gett extra matfett i maten och de får välling 3 ggr om dagen för att de ska få en viss kalorimängd i sig.
Mina tjejer äter nu tom mer än sin jämnåriga kusin som är väldigt matglad och väger iaf 15 kg... Tror helt enkelt vissa barn kan äta hur mkt som helst utan att ta sig, jag var själv väldigt smal fram till tonåren (tyvärr inte längre).