• Snorkis

Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..

Som ovan...

Min son blir 15 år i januari och ska börja 8:an till hösten.

Han vill nu omförhandla sin månadspeng...

Han gör hemma per vecka:

Disk 2 ggr
    Dammsuga hela huset 1 ggr
    Sköter sitt rum
    Hjälper till med tvätt då och då..
    Hjälper till att förbereda maten då och då (skala pot exempelvis)
    Samt att han ibland hjälper till med lillebror (2 år)

PS: Han är superduktig att hjälpa till!!!

Vad är han värd? Ge förslag!!

Han ska ej köpa kläder själv bara saker han vill ha samt godis och dyligt...

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 20:57
    Han får alla kläder och så av oss!

Grejen är att för ca 2 månader dog hans pappa...

Och han är mycket väl medveten om att jag nu har barnpension för honom som är ganska hög....

Så han använder även det som argument att vilja höja sin månadspeng....

Krångligt det här....

• Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..
  • Bonanza

Jag förstår inte varför inte alla föräldrar (förutsatt att inte barnen är extremt omogna eller något) inte bara ger ungarna barnbidraget och låter dem klara sig själva? SJälvklart ska de ju få mat, men skor och vinterjackor och allt som behövs utöver mat och husrum borde de börja sköta själva i den åldern?

Präktig pretentiös politiskt korrekt besserwisser!
  • Snorkis
    Bonanza skrev 2008-07-03 20:45:12 följande:
    Jag förstår inte varför inte alla föräldrar (förutsatt att inte barnen är extremt omogna eller något) inte bara ger ungarna barnbidraget och låter dem klara sig själva? SJälvklart ska de ju få mat, men skor och vinterjackor och allt som behövs utöver mat och husrum borde de börja sköta själva i den åldern?
    Tycker du

Oj.... jag tycker han är för ung för det... Själv fick jag hela barnbidraget när jag skulle börja gymnasiet....
  • snartliverhorn
    Snorkis skrev 2008-07-03 20:46:35 följande:
    Tycker du Oj.... jag tycker han är för ung för det... Själv fick jag hela barnbidraget när jag skulle börja gymnasiet....
    Jag me. Tycker det är jätte bra att han får lära sig att pengar inte växer på träd. Men som ovan skrev, 5-700 tycker jag låter bra.
  • Bonanza
    Snorkis skrev 2008-07-03 20:46:35 följande:
    Tycker du Oj.... jag tycker han är för ung för det... Själv fick jag hela barnbidraget när jag skulle börja gymnasiet....
    Jag fick det när jag började sjuan, och det tyckte jag var bra. Alla utgår vi ju från våra egna erfarenheter.
    Präktig pretentiös politiskt korrekt besserwisser!
  • MansonDust

Oj vad mycket han gör ! Jag städade inte ens mitt eget rum.. hehe.

• Susannee

Det är tur att min dotter inte läser det här, hon är i samma ålder och får 300 kr, men hon gör inte så mycket hemma som i Ts fall.

• MansonDust

Jag fick ALDRIG barnbidraget, utan pengar i handen när jag bad om det.

Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..