• kalmar brud

Jag ska jobba 2 dagar - Dottern 4 månader

Jag ammar dottern fullt, men jag ska hoppa in och jobba 2 dagar i augusti och då är dottern 4 månader...

Skulle ni sätta er ner och pumpa (tycker inte jag får ut så stor mängd med pumpen) eller skulle ni ge ersättning dom två dagarna på dagen?

Jag kommer att jobba 8 timmar, så tänker man efter så blir det ju bara 2 flaskmål/dag dom dagarna.

• Svar på tråden Jag ska jobba 2 dagar - Dottern 4 månader
  • syrra

Har pappan möjlighet att komma upp med dottern till jobbet? Man har faktiskt rätt till amningspaus

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • kalmar brud

Ja det skulle vi kanske också kunna göra...
    Finns det nåt som säger att man har rätt till ammningspaus??

jag kommer nog att köpa hem ersättning sen för dom två dagarna om han inte skulle kunna komma till jobbet.

• syrra

Det har jag fått höra på mitt jobb, vi hade en tjej som ammade på jobbet. Det rör sig inte om så lång stund åt gången, om inte annat kan du kanske ta din rast då när dottern behöver äta.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Nisen

Jag har en kompis som jobbade under ammnongsperioden, och hennes man fick komma till jobbet så hon kunde äta...

Men du kan ju testa ersättning. Men dina bröst kommer att sprängas om du inte tömmer dem... hihi..

• kalmar brud

Ja dom lär ju vara ganska så fulla vid lunch. Så på min lunchrast lär han få komma ändå kan jag tänka mig.

• Norrskenet
    Svar på #4
    Jo, det har man! Rätt till att få ledigt för att amma...Detta enligt svensk lag!
  • Karpet

Om du planerar att ge ersättning, vilket kanske är enklast om du inte vill pumpa ur, så kom ihåg att prova ett par gånger innan så att det inte blir första gången bebisen ska dricka ersättning just den dagen. Man vet ju aldrig om hon tycker om den eller får ont i magen.

• Jonasson

Jag hade nog pumpat. Du kan ju börja redan nu och frysa in i små frypåsar. Då blir det inte så mkt du behöver pumpa varje gång. Då får hon ju den smak hon är van vid och känner sig "hemma" med. Ersättning kan du ju också köpa hem i fall att.

• Strumpan 78

Jag ska börja jobba snart, då kommer min dotter vara dryga 6 månader. Ska jobba två pass/vecka. Jag har börjat pumpa nu och frysa in. Pumpar på kvällen efter hon har somnat och så pumpar jag på morgonen efter hennes morgon mål (har ofta mycket mjölk då) Men ska prova snart om det går bra att ge mjölk i flaska, och så ska jag prova om hon tar ersättning innan också.

Svar på tråden Jag ska jobba 2 dagar - Dottern 4 månader