• Stoffe76

2 ½ - åring som plötsligt börjat dregla...?

Min dotter har inte dreglat särskilt mycket på över ett och ett halvt år (jag minns inte ens när hon hade en dregel-period, men tror att det var runt åtta månader). Nu har hon plötsligt börjat igen, 2,5 år gammal! Vad beror det på?

• Svar på tråden 2 ½ - åring som plötsligt börjat dregla...?
  • LML

Ingen aning om vad d beror på, men samma me mitt skrutt. O hon har fingrarna i munnen mer el mindre hela tiden. Jag blir tokig på henne.

• ForeverAlice

Ja du det brukar ju vara tänder så om hon inte fått alla.
    Eller så är det kanske något hon äter under dagen som gör attt hon utsöndrar mer saliv.

• Felicia6

Min son är likadan

Har hon fått dom innersta kindtänderna än? Det kanske är dom som spökar och dom brukar ju komma rätt sent

Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -31.2kg
  • Loppsan

Kanske är förstorade polyper? Snarkar hon när hon sover?
    Eller så kanske hon får någon tand?

• LML

Hur många tänder ska en 2 ½ åring ha?? Min har 20... O det ser fullt ut.

• Stoffe76

Det kan väl vara någon tand, antar jag. Hon har haft lite feber och varit rätt gnällig, utan att ha andra förkylningssymptom. Så det kan väl stämma. Fast tidigare idag försökte jag se om det syntes någon tand som var på gång, och såg inget. Den måste ligga under ytan fortfarande, ifall det är så.

Loppsan: jag har inte hört några snarkningar, men hon vaknar på nätterna och gnäller, vilket hon inte gjort på länge heller.

Tack för svaren!

Svar på tråden 2 ½ - åring som plötsligt börjat dregla...?