EDA trots tatuering?
Har en tatuering i svanken och undrar nu om det är någon som vet om man kan ta EDA:n under förlossningen när man har tatuering? Jag har hört så mycket olika!
Har en tatuering i svanken och undrar nu om det är någon som vet om man kan ta EDA:n under förlossningen när man har tatuering? Jag har hört så mycket olika!
Som sagt. Mycket olika. Ta kontakt med förlossningen och fråga dem hur det står till! Kanske du får åka dit och visa upp den och få den bedömd eller vad man ska säga?
Det beror lite på hur den sitter vad jag har hört. Har ingen själv. Säkert finns det nån annan som har erfarenhet om det.
det beror mycket på exakt var den sitter. på sös gör de det inte om den sitter långt ner. de vill nästan alltid titta innan bedömning.
Jag har en tatuering i svanket. Dom frågade när jag gjorde den. Jag gjorde den när jag var i v7!Med mitt första barn. ( Visste inte att jag var gravid!) Jag fick ändå bedövningen fungerade bra. Men ring och hör fråga vad som gäller!
Lycka till!
Jag var å visade upp min för läkare Eva Etzel på SöS i v.35, hon sa att det nog skulle gå bra, den satt så högt upp. Tag kontakt med sjukhuset ifråga och åk dit på en konsultation så du vet säkert om det fungerar att lägga en EDA. Lycka till!
Kanske dumma frågor men, vad händer? Är det farligt? Varför kan man inte lägga bedövningen om den sitter långt ner i svanken..? Min sitter långt ner å är ganska stor...? Kan man inte bedöva då..? Har aldrig hört talas om detta.
Har oxå en stor en i svanken... För mig var det aldrig på tal om EDA men jag frågade min bm & förlossningsläkaren bara för jag var nyfiken på det där, man har ju hört så mycket olika... Dom sa att dom vill inte sätta den " i färgen" men att man kan sätta den emellan, där det är tomt eller så kan man ibland lägga den snett.. så så är det =) Beror oxå på den läkare som ska lägga den, vissa avstår från att göra det och andra gör det..
Jag har också en tatuering i svanken och det var inga problem med att får EDA, den lades en bra bit ovanför så det påverkades inte alls...
skriver som Petrar här ovanför, har också en tatuering i svanken (en ganska stor) men EDA:n sattes en bra bit ovanför, nästan i mitten av ryggen så det var inga som helst problem!
Anledningen till att man inte vill lägga EDA om man har en tatuering "ivägen" är att färg kan lossna och följa med nålen in i ryggmärgskanalen och orsaka besvär och skador!