• Ms Diamond

Någon mer som har ett barn som har haft hjärninflammation?

Sonen hade hjärninflammation i vintras. Fler som har barn som har haft det och kan berätta lite om hur det var? Märks det något på era barn nu efteråt i hälsan eller utvecklingen? Hur känns det för er föräldrar nu efteråt?

• Svar på tråden Någon mer som har ett barn som har haft hjärninflammation?
  • Majsan70

Vår dotter hade den värsta sorten av bakteriell meningit när hon var 8 månader. En stam från Afrika som är fruktansvärt aggressiv och som nästan tog livet av henne.

Vad specifikt är det du vill veta? Fråga så skall jag se om jag kan svara.

• Mupp

Usch och fy. Hur har era barn fått det?

• Ms Diamond

Ingen som haft hjärninflammation= encefalit?

• Sailor

Min hade också bakteriell, låg på intensiven och var nära på att dö. Men du menar kanske virusmeningit?

• Majsan70

Ms Diamond skrev 2008-07-02 21:33:29 följande:

Ingen som haft hjärninflammation= encefalit?
    AHA, läste fel i din trådstart. Sorry, då kan jag inte hjälpa dig.
  • Majsan70
    Mupp skrev 2008-07-02 17:16:04 följande:
    Smitta helt enkelt!
  • Ms Diamond

Min son fick det av något obestämt virus.

Mupp skrev 2008-07-02 17:16:04 följande:
  • Ms Diamond
    Majsan70 skrev 2008-07-02 21:39:34 följande:
    Ms Diamond skrev 2008-07-02 21:33:29 följande:
    AHA, läste fel i din trådstart. Sorry, då kan jag inte hjälpa dig.
    Ingen fara det är ju nästan samma sak. Har ni märkt något på dottern efteråt att hon haft hjärnhinneinflammation i utvecklingen eller hälsan eller så?
  • Majsan70

Utvecklingen stannade upp något, men hon var fortfarande tidig i sin utveckling i jämförelse mot andra barn, men inte mot sig själv. Hälsan blev katastrofal efter hennes sjukdom o vi har flera gånger testat för immunbrist utan resultat.

Hon fick kramper och frånvaro efter sjukdomen o vi gjorde EEG för att kolla. Men sakta o säkert vart hon bättre och blev helt friskförklarad efter ca 9 månader. Sista hörselkontrollen gjordes dock nu i vintras då hon var 4,5 år gammal. Hon är fortfarande infektionskänslig även om sista året varit ett av de bättre.

Svar på tråden Någon mer som har ett barn som har haft hjärninflammation?