• Smuliz

Rinnande å variga ögon

Min dotter på 6v har haft rinnande ögon i några dar nu. När hon har sovit och vaknar är det alldeles varigt, påminner om ögonfluss, men ingen annan i familjen har det?!

Det är mest det högra som rinner, ser ut som vanliga tårar..

Är så orolig att det ska vara allergi mot husdjuren Det va det första bvc nämnde...

Fler som har detta? Vad berodde det på? Jag tvättar me vanligt vatten ett par gånger om dan

• Svar på tråden Rinnande å variga ögon
  • PojkMaffia

nä det tror jag inte, det kan vara trånga tårkanaler, det kan vara ögoninflammation, testa att tvätta ögat i några dagar o blir det inte bättre gå till en läkare som får kolla.
    min insta har så med fast det försvann sen, dock får han det igen varje gång han är förkyld.

Jag är den jag är - like it or not
  • Angelx
    Smuliz skrev 2008-07-01 19:21:19 följande:
    Min dotter på 6v har haft rinnande ögon i några dar nu. När hon har sovit och vaknar är det alldeles varigt, påminner om ögonfluss, men ingen annan i familjen har det?!Det är mest det högra som rinner, ser ut som vanliga tårar..Är så orolig att det ska vara allergi mot husdjuren Det va det första bvc nämnde...Fler som har detta? Vad berodde det på? Jag tvättar me vanligt vatten ett par gånger om dan
    När mina barn var små och hade rinnande ögon som inte var en ögoninflamation så torkade jag ögonen med kamomillte.
    Kokade vatten på spisen och la i en påse te, lät det sedan svalna och tog sedan och hällde på en bomullstuss och torkade. (använd inte samma tuss till båda ögonen utan ta en ny varje gång du torkar.9
    En egen liten huskur man kan testa........Lycka till!
  • Smuliz

Ok jag har bara använt vanligt vatten men ska testa. Blir så less när "alla" bara ska anta att det är djuren... Speciellt en BVC-tant som man vill ska ta en på allvar och inte bara häva ur sej att vi får ta bort djuren.

• BlueYee
    Smuliz skrev 2008-07-01 19:36:35 följande:
    Ok jag har bara använt vanligt vatten men ska testa. Blir så less när "alla" bara ska anta att det är djuren... Speciellt en BVC-tant som man vill ska ta en på allvar och inte bara häva ur sej att vi får ta bort djuren.
    Min son hade oxå så, det var tårkanalerna som spökade!!
  • Angelx
    Smuliz skrev 2008-07-01 19:36:35 följande:
    Jo, jag förstår din situation men det kan ju bara vara drag i ögonen eller liknande - behöver inte alls vara någo allergi
  • PojkMaffia

nä det är ju dumt faktiskt
    vi har 3 katter o det är liksom familjemedlemmar o jag har haft barläkare soms agt ifrån om våra katter med, inte för mina har allergi utan för att riskerna är större sa hon

Jag är den jag är - like it or not
  • Jenny 1976

Hejsan! Våran pojke har haft ett rinnigt öga sedan födseln, han är nu 5 månader. Vi har också fått förklaringen trång tårkanal. Det var det dummaste jag har hört att det skulle vara allergi mot katter om det bara är på ett öga.
    Vi har haft läkare som tittat på honom och vår BVCsköterska håller också koll. När det blev riktigt illa så fock han en antibiotikakur men då var det så illa att han inte kunde öppna ögat på morgonen när han vaknade (så du har en referens) Men iallafall har vi fått förklarat att det kan vara så här ett bra tag och att det sen växer bort bara.

Stolt mamma till Moa 061208 och Sebastian 080204
  • Loysan83

Min son är 4 månader och har samma problem som din bebis.
    Enligt BVC är det tårkanalerna i det ögat som inte har kommit igång ännu.Jag tvättar rent det och masserar längst inmot näsroten varje dag.För att det ska komma igång snabbare.
    Ibland kan det ta upp mot ett år innan det kommer igång,men jag hoppas det ska ge sig snart..

• Miss Mii

jag håller med alla tidigare talare! :)
    Vi trodde också vår son hade ögoninfl. men ringde bvc som sa att det allra troligast är trång tårkanal. Mycket vanligt tydligen. Bara att tvätta med vatten eller såna där våtservetter för ögonen som finns på apoteket. Tvätta utifrån och in är viktigt så man lite lätt trycket ut gegget...
    Min bvc tant är väldigt cool vad gäller allergier som jag är så rädd för eftersom min sida av familjen har det. Hon tycker inte man ska dra så höga växlar utan riktiga bevis! Känns bra. Så gör för guds skull inte er av med djuren! :)

Svar på tråden Rinnande å variga ögon