Hur stor är chansen att bli gravid+ pergo frågor...
Idag har jag fått Pergotime utskrivet. För första gången i mitt 38- åriga liv....
Märkligt egentligen att jag inte testat det innan men, men...
Lite om min bakgrund.
Började under 2000 att försöka bli med barn. Detta fungerade inte, besök hos gyn som skickade mannen för kontroll. Det visade sig att han hade få o dåliga spermier. ICSI var vårt enda chans till biologiska barn. Vi gjorde 5 st IVCI utan resultat. Gick hos en annan läkare som sa att jag även hade antikroppar mot spermier. Försökte själv med ÄL kalender osv. Jag hade dock redan givit upp och vi hade planerna på adoption mer o mer. 2005 blev vi äntligen föräldrar genom adoption. Detta var helt underbart och även helt rätt!! Nu står vi åter igen i adoptionskön men med en väntetid på 2,5 år på ett barn känns det väldigt långt borta med ett barn till för tillfället. Tänkte därför åter igen försöka bli gravid igen med lite hjälp. Under hela denna proceduren så har vi inte använt premetivmedel. Har aldrig varit gravid.
Frågan är nu- hur stor är odsen att jag kommer bli gravid bara för att jag börjar äta Pergo?? Någon med min bakgrund som har lyckats?
Jag ska ta pergo dag 1-5 efter mens, uppehåll fram till dag 12 och ta till dag 20. Är detta en vanlig dosering? 1 tablett/dag.
Vad har ni för biverkningar?
Hörde att magont var rätt vanligt. Känns som rätt naturligt egentligen... Hur många ägg släpper man nu/ gång på ett ungefär?