• Alladdina

Löddesnäs/Bjärred - hur är det att bo där?

Är uppvuxen på västkusten men bor numera i Skåne. Jag saknar havet väldigt mycket och skulle gärna bo med gångavstånd till stranden. Jag känner mig lockad av Lomma, men där är ju husen så väldans dyra! Har sett att husen i Löddesnäs är aningen "billigare". Någon som vet hur det är att bo där med småbarn? Bor det många barnfamiljer där? Är dagis och skola bra? Finns det bra badstrand där? Många frågor - hoppas någon kan svara!

• Svar på tråden Löddesnäs/Bjärred - hur är det att bo där?
  • Kurreburre

Jag bor i Lomma o trivs super! Men som du säger det e rätt dyra huspriser. Fast de har gått ner en aning tycker jag. Sen brukar det finnas fler hus till salu i Bjärred än i Lomma. När det gäller strand så finns det bara några småsnuttar i Bjärred. Men i Lomma har vi bra stränder o bad!
    Jag har kompisar som bor på Löddesnäs, där ska finnas en liten bit strand som passar utmärk för små barn.
    När det gäller husen så e de inte riktigt i min smak. Gillar lite äldre typer av hus. Men huset där mina kompisar bor e faktiskt riktigt trevligt inuti, väldigt öppet o luftigt, inte så typsikt trängt o mörkt som 70-tals hus brukar va. Nackdelen med deras hus tycker jag dock e deras minimala trädgård.
    Skolor o dagis känner jag inte till, men jag tror nog att de bra.

Plötsligt händer det!
  • Alladdina

Tack för att du svarade! Tar gärna emot fler synpunkter/tips om någon har.

• SkåneSally

Hej!

Sent svar kanske men ändå...

Bor i Bjärred sen 4 år, också uppvuxen i Skåne, älskar också havet... välj Lomma helt klart, i Bjärred finns inga riktiga stränder, det är inte den känslan, bara liten strand som barnen inte gillar, för botten är kass, det finns en lång brygga också men det är ju inte heller för små barn + att det är ganska mycket folk. Så bor man i Bjärred så betalar man för att bo vid havet men gör inte det ändå om du förstår vad jag menar.

Annars bor det många barnfamiljer på Löddesnäs men husen är ju ganska tråkiga och likriktade, men som sagt välj Lomma, som vi tänkte först men det blev Bjärred ändå (som vi trots allt trivs i). Men när barnen är stora så blir det Bjärehalvön igen, till det riktiga havet...

Svar på tråden Löddesnäs/Bjärred - hur är det att bo där?