• Ungamorsan

Knölar och ojämt huvud?

Min dotter är ca en vecka gammal och jag upptäckte idag att hon har en rund knöl liksom bakom örat och att huvudet också är mer ojämt på samma sida, som om liten benbit sticker ut. Eller nej så hemskt är det inte men det känns inte lika runt o jämt som på andra sidan.
    Är det normalt? Kan dom ha typ fettknölar eller liknande?
    Blir ju livrädd när det gäller knölen helst.

Ska prata med någon sköterska imorgon men kommer oroa ihjäl mig fram tills dess....

• Svar på tråden Knölar och ojämt huvud?
  • Ungamorsan

Nej inte vad jag märkt.
    Usch vad orolig jag känner mig nu. Mest för den där knölen bakom örat

• viseversa

säkert ingen fara.Försök att inte rita upp hjärnspöken tills du vet vad det handlar om.

• Hexx

Om du är så oroligt tycker jag du ska ringa sjukvårdsupplysningen.

• Jeanette1986

min son har haft så hela tiden. fick till svar av barnläkaren att det är "sömmarna" som håller ihop skallbenen som känns. antar att det försvinner när skallbenet växt ihop ordentligt. min son är snart 10 mån.
    men tror du att det är nåt farligt ska du såklart ringa vården och be om råd.

• Trasan0606

Jag var också jättenojjig i början. Hans huvud var jätteknöligt och tinningarna buktade in jättemycket så jag trodde att han skulle få en megastor panna... Men utan att jag märkt nåt så har allt det här försvunnit - nu är huvudet bara lite ojämnt där bak men det är nog för att han ligger på rygg mer.

Så jag tror det är lugnt men är du orolig så fråga bvc - bättre att fråga en gång för mycket än för lite!

• vinkelslip

Det kan också vara svullna lymfkörtlar som ligger längs nacken som känns lite. Ingen fara i så fall, så länge de inte blir för stora.

• JGumsa

Kan också vara små broskknölar...

• Andaloal

Min son har en brosk/fettknöl sen han föddes. De kollade på den å den rörd sej o har ej växt så det var ingen fara med den. Men jag blev helt slut och panik då jag upptäckte den på han då han va 3 veckor...

Usch ja....

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • nilsen78

Knölarna försvinner ju mer huvudet växer på barnen, helt ofarligt. Med mitt första barn var jag oxå hypernojjig, men fick till svar att det var helt ofarligt. Är nu gravid med vårat sjätte barn och alla våra har haft likadana "ruckbara" knölar i nacken....Fick ej svar på vad det var, bara att det är normalt.

• Ungamorsan

Fast den är inte ruckbar utan sitter fast.
    Ja jag hoppas det är något av allt det ofarliga som ni skrive rom
    Längtar dock till imorgon då jag fått visa upp det och får höra vad dom säger på sjukan

• sofie3

På vårat bvc kallar de knölarna för "geniknölar".. Helt ofarligt. Sen kan jag ju inte säga med all säkerhet att det är det just din son har men det låter som såna som alla mina ungar haft som bebisar. Kändes som små ärtor..

• Anonym (Hjälp)

Min son har precis likadant . Han är två veckor, hur gick det för dig?😔

Svar på tråden Knölar och ojämt huvud?