• Balehead

Måste det vara svindyrt att fixa AC:n?

Är det någon som har fått problem med att AC:n lagt av, men att det INTE kostat typ 14 000 att få det fixat? Jag har inte ens vågat lämna in den för undersökning än, för jag har bara hört skräckhistorier om hur dyrt det blir när AC:n lägger av.

(Hoppas på en mild och molnig sommar...)

• Svar på tråden Måste det vara svindyrt att fixa AC:n?
  • the devil wears CM

När vår AC gick sönder så fick sambon ett tips om en gymnasieskola/fordonsprogrammet som kunde fixa det. Vi betalade endast gasen och några andra delar. Gick på en 1000 lapp... Men jag håller med, det är alltid sanslöst mycket pengar det handlar om då AC:n går sönder.

• Snorkis

Vi lämnade in vår Volvo V70 på en mindre bilfirma som felsökte, fixade problemet och fyllde på för 2000 kr....

• the devil wears CM
    Snorkis skrev 2008-06-25 09:29:19 följande:
    Vi lämnade in vår Volvo V70 på en mindre bilfirma som felsökte, fixade problemet och fyllde på för 2000 kr....
    Det är ett bra tips. Man behöver ju inte gå till en auktoriserad märkesbilhandlare.
  • Reyngirl

the devil wears CM skrev 2008-06-25 09:28:41 följande:

När vår AC gick sönder så fick sambon ett tips om en gymnasieskola/fordonsprogrammet som kunde fixa det. Vi betalade endast gasen och några andra delar. Gick på en 1000 lapp... Men jag håller med, det är alltid sanslöst mycket pengar det handlar om då AC:n går sönder.
    Aaah!!! Det var ju ett superbra tips! Det råkar inte vara i Malmö skolan finns?? Här är en till med trasig AC
  • the devil wears CM

Nej, detta var i Stockholm, tyvärr! Men skolorna lär väl inte ha öppet nu såvida de inte har sommarkurser och dylikt...

• Wojtan

Var bor du?
    Vi kan sånt och kostar inte så mycket :)

• Reyngirl

the devil wears CM skrev 2008-06-25 09:33:53 följande:

Nej, detta var i Stockholm, tyvärr! Men skolorna lär väl inte ha öppet nu såvida de inte har sommarkurser och dylikt...
    Haha grattis va smart jag är som tänkte så långt *suck* Får bli till hösten då! När värmen kommer tillbaka
  • the devil wears CM

Hihihihi Exakt!

• anku

Tjena! Vår AC är också sönder... Hur mycket det kostar att få den lagad beror på vad felet är. Vår felsökning inkl. ny gas mm kostade ca 1300 kr. Vi fick veta att det var glapp i den och att vi måste ha en ny kompressor och det skulle kosta ytterliggare 7700 kr. Vi köpte vår bil i december (begagnad) och la in en brasklapp till bilaffären att om AC:n inte funkade skulle de laga den. Vi var inte intresserade av bilen om inte AC:n funkade... Nu väntar vi på att bilaffären skall få in en kille som kan laga den åt oss. Vi är superglada för att slippa betala de 7700 kr. Vet att det finns ställen som tar mycket mer för det. Du som bodde i Malmö med trasig AC - lämna in den i Svedala. Min killes jobb lämnar alla sina bilar (med trasig AC) där. De är billiga och duktiga.
    Kostnaden varierar på vad det är för fel. Har du tur är det bara gasen som tagit slut - då kostar det inte så mycket...
    Lycka till!

• Reyngirl
    anku skrev 2008-06-25 09:59:44 följande:
    Tjena! Vår AC är också sönder... Hur mycket det kostar att få den lagad beror på vad felet är. Vår felsökning inkl. ny gas mm kostade ca 1300 kr. Vi fick veta att det var glapp i den och att vi måste ha en ny kompressor och det skulle kosta ytterliggare 7700 kr. Vi köpte vår bil i december (begagnad) och la in en brasklapp till bilaffären att om AC:n inte funkade skulle de laga den. Vi var inte intresserade av bilen om inte AC:n funkade... Nu väntar vi på att bilaffären skall få in en kille som kan laga den åt oss. Vi är superglada för att slippa betala de 7700 kr. Vet att det finns ställen som tar mycket mer för det. Du som bodde i Malmö med trasig AC - lämna in den i Svedala. Min killes jobb lämnar alla sina bilar (med trasig AC) där. De är billiga och duktiga.Kostnaden varierar på vad det är för fel. Har du tur är det bara gasen som tagit slut - då kostar det inte så mycket...Lycka till!
    Var i svedala?? Vilket ställe?
Svar på tråden Måste det vara svindyrt att fixa AC:n?