• Andreas tjej

Vad händer?

Om man försökt få barn i ett år och söker hjälp, vad gör de då?
    Vad frågar de?
    Vilka prover tas?
    Vad händer mer?

//Noll koll

• Svar på tråden Vad händer?
  • mamic

Jag kan berätta vad vi har varit med om, det kanske sklijer sig mellan olika landsting.
    Men det började med att vi försökt bli gravid sen mars 06 men av olika anledningar inte tagit kontakt med kvinnokliniken, men hur som helst så ringde jag dit i början av feb i år och fick en tid väldigt fort tror det var inom två veckor, jag fick göra vul för att kolla mina äggledare, eftersom jag haroregelbunden mens misstänktes pco men efter vul så visade det ine riktigt på pco men vi tog några extra blodrover för att vara säkra. Så det blev en hel del spring på vårcentralen för att lämna blod, kolla äl och massa annat.
    Sambon fick lämna sperma prov i början av mars, som tyvärr visade väldigt dåligt så han har nyss varit och lämnat ett nytt prov samt massvis med blodprover.
    Jag fick även utskrivet pergotime i feb efter besöket hos kvinnokliniken, men har avaktat med att äta dem tills vi vet mer om sambons prover eftersom man kan få lite olika biverkningar

De frågor som ställdes var bla.
    hur länge vi försökt
    om vi hade barn sen tidigare (tillsammans eller sen tidigare)
    Sjukdommar/mediciner
    om vi försökt pricka in äl med olia metoder som äl tester, tempning osv
    sen var det lite allmänt om hur vi mår och hur det känns att ha försökt i 2 år

Så nu väntar vi på hans provsvar för att se vart detta leder. Är visst ganska vanligt att man kan behöva lämna flera sperma prover.

Hoppas att du fick lite klarhet i dina funderingar

• twix
    Svar på #1
    Vickan I skrev 2008-06-22 20:29:30 följande:
    www.fertilitetsguiden.nu/testinganddiagnoses/...Hoppas länken fungerar, annars www.fertilitetsguiden.nu och klicka vidare till undersökning/diagnostik.Mkt bra info där!
    Åh vilken bra sida. Massor med bra info.

Andreas tjej, bra att du tog upp frågan för jag undrar också. Har planer på att kontakta min gynekolog efter semester för att se varför inget händer för oss..... !!!!
    Ingenting är omöjligt, - det omöjliga tar bara lite längre tid
Svar på tråden Vad händer?