• AnnaMG

Boktips barnlöshet?

Hej alla kämpare! Just nu slukar jag böcker om barnlöshet - för mig är det en ventil att läsa om andras tankar, känslor och sätt att hantera alltihopa. Nu är dock mina böcker utlästa och jag undrar om någon har fler tips?

(Jag har läst "Älskling vi blir inte med barn", "Längta barn", Vill ha barn", "Ägglossning" och "Barnen som aldrig blev".)

• Svar på tråden Boktips barnlöshet?
  • Pigelinen

Vill bara skicka en stor bamsekram till TS... har själv gått igenom det du gör och slukad ALLT om ofrivillig barnlöshet. Vi lyckades dock tillslut med hjälp av IVF och om allt går vägen ska vi få träffa vår bebbe i augusti. Det är tufft att bara vänta och vänta... när det var som tuffast skrev jag ner mycket i min dagbok och det hjälpte mig att komm avidare. KRAM och lycka till!

Tack, gode Gud!!!
  • Coulis

"Jag går bara ut en stund" av Isobel Hadley-Kamptz tyckte jag var superbra. Fast kanske inte som en lärobok i man *bör* hantera barnlöshet, mer en fruktansvärt rak på sak och ärlig berättelse som går väldigt mycket i svart.

• AnnaMG

TACK för tips och styrkekram! Då är det bara att bege sig till bibblan igen...

Svar på tråden Boktips barnlöshet?