• LykkeLee

Finns det någon auroramottagning i Sundsvall?? Hur kollar man det?

Jag skulle väldigt gärna vilja veta om dom bara specialicerar sig på snitt eller om man kan prata med dom om man verkligen verkligen vill ha en igångsättning av olika anledningar. Skulle vilja veta innan jag blir gravid! Är så rädd att jag inte får det. Jag har fått det varje gång förut, men det var ett annat landsting 36 mil bort.. Blir lite dyrt och drygt att pendla dit liksom

• Svar på tråden Finns det någon auroramottagning i Sundsvall?? Hur kollar man det?
  • Leather Cravat

Fråga din barnmorska (fast du är ju visserligen inte gravid nu men har för mig att en barnmorska måste skicka en remiss till Aurora för att man ska få komma dit).

Yes du kan prata med Aurora-barnmorskan om att du vill ha igångsättning.

• LykkeLee
    6barnsmamma skrev 2008-06-21 02:03:52 följande:
    Det är ju en av barnmorskorna på sundsvalls förlossning/bb, som jobbar som det..
    Ok.. det visste jag inte. Då finns det i Sundsvall alltså.. skönt! Så jag måste alltså få en remiss från min barnmorska?
  • lillalitenjag

Ja ta upp det med din barnmorska och säg att du vill träffa någon från auroramottagningen, har själv varit i kontakt med dem och hon jag träffade var helt fantastisk!

♥ Tilde ♥
  • LykkeLee
    lillalitenjag skrev 2008-06-22 22:56:11 följande:
    Ja ta upp det med din barnmorska och säg att du vill träffa någon från auroramottagningen, har själv varit i kontakt med dem och hon jag träffade var helt fantastisk!
    Hur var dom då? Alltså vad gjorde dom och så?
  • lillalitenjag

Hon jag träffade var väldigt trevlig och förstående, hon frågade vad jag hade för funderingar och vad jag var orolig för osv, sen försökte hon hjälpa mig så gott hon kunde. Vi gick igenom olika alternativ och hon var väldigt peppande.
    För mig blev det besök på förlossningen och BB tillsammans med henne och vi gick igenom rutiner, ev smärtstillande osv...

Så tack vare henne blev min förlossning en fantastisk upplevelse och jag längtar redan efter nästa bebis   =)

♥ Tilde ♥
Svar på tråden Finns det någon auroramottagning i Sundsvall?? Hur kollar man det?