• kicka84

någon mer som startat förlossningen med att krystat ut en hel "vattenballong" hemma???

fick min dotter i vecka 25+5, allt började med lite mensvärkliknade smärta, vilket inte alls gjorde så ont.
    1timma senare så krystade jag ut en stor del av "vattenhinnan" som barnet ligger i.hemma i vårt eget badrum...samtidigt var gubben på jobbet å vår 1åring sov middag, bonussonen satt vid tv:n å spela tv-spel.
    Var helt öppen och det blev akut med ambulans till förlossningen.
    efter 20min där så föddes vår dotter.
    ingen vet varför hon kom så tidigt, för jag hade inte alls haft nå komplikationer under graviditeten eller ngt liknade..

någon mer som varit med om ngt liknande detta, att krysta fram en del av "vattenballongen"?

• Svar på tråden någon mer som startat förlossningen med att krystat ut en hel "vattenballong" hemma???
  • Jenna4

Jag gjorde likadant med första barnet -96. trodde att jag var hård i magen bara..
    Men jag var i grav-vecka 39...så det var dags för honom att komma ut. vi åkte in och han kom ca 40 min senare.

• Amathea

Jag hann visserligen in till sjukhus, akuttransport till större sjukhus, ligga där i ca 36 timmar, och krysta ut en pojk innan min tös kom i hel säck med två moderkakor.
    inte alls skönt kan jag ju säga!

Dom föddes i v 24+4.
    Är idag 26 månader och helt tokiga!

Ts:
    Grattis!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • M I R R E

Jag fick ut "ballongen" 2 ggr när jag kissade. Jag låg inlagd en vecka på förlossningen, som tur var gick den inte sönder annars hade sonen kommit i v24 istället för 25.

• Tussilull

Min son föddes i v 22+6 just pga att "ballongen" pressade upp livmoderetappen! Det gjorde fruktansvärt ont! Ingen vet varför det blev så? Han är 37 fulla veckor idag & vi är fortfarande kvar på barn 4 i umeå där han opererat ögonen 2 gånger & andra op var idag! Allt har gått fint men nu är det bara vänta & se om det blir bra... Annars måste vi åka till örebro för en tredje op:( Någon av era bebisar som opererat ögonen?

Svar på tråden någon mer som startat förlossningen med att krystat ut en hel "vattenballong" hemma???