• Lillaliten

Att tänka på vid insättning?

Hej!
    Efter sommaren ska vi göra vårat andra försok med frysta ägg.
    Jag funderar lite på mitt första försök, jag fick ingen blödning eller så under tiden, var det bara så att det inte fäste redan från början?
    Så till de andra försöket, va ska vi tänka på? hur ska man fortsätta leva? Normalt, inte sola? lyft? ja allt va mabör tänka lite extra på..?
    Läkaren sa till mig att leva som vanligt, men kanske jag gör mågot som inte e vanligt, har lite tunga lyft i jobbet, kan det påverka?

Haha, många frågor!! Hoppas någon vill vägleda lite!!
    Kram

• Svar på tråden Att tänka på vid insättning?
  • Raspberry81

Enligt doktorn i Riga ska 3 dagarsodlade ägg fästa redan inom 1-2 dygn. Men det är klart att det kan fästa senare för vissa.

Man ska inte ha sex iaf (den tabben har vi redan gjort). Det är tydligen en infektionsrisk! Och infektioner vill man inte ha.

Sedan ska man inte lyfta tungt, inte bada badkar, bastu eller annat som är för varmt.

Annars tror jag man kan leva som vanligt.

• cetta

Hej!
    Min läkare sa till mig att jag inte skulle ta ut mig, alltså träna så hårt att jag blev helt slut. Inte rida eller åka motorcykel och sedan precis som Raspberry skrev här ovanför!
    Lycka till till hösten!

Cetta

• Igor

Hej
    Hur länge ska man avstå från sex efter ÄD? Och när får man börja träna igen mm.

• cetta

Min doktor sa att vi skulle avstå under de två första veckorna. Träna beror ju på vad man brukar göra. Lugnare motionspass och promenader tror jag personligen bara är bra. Är man en van motionär med god kondition tror jag att man kan fortsätta med det. Men det gäller att inte ta ut sig som jag har förstått det. Andra som har andra bud?

• Tintin M

Ni som varit i RIGA: hur har det känts, hur är personalen, pratar de bra engelska? Vilken läkare har ni haft?
    /Tintin

• isisisis

Inget sex på några veckor.
    Likaså bad,cykling,ansträngande långa promenader(korta lagom är bara bra).
    Inget solande.
    Inga lyft.

Ingen dålig mat såsom vitt bröd,transfetter(chips,pommes färdiga bakverk ,kaffe,svart te,(curry och vitlök) om man tror på homeopatiska råd).

Däremot röd grapefrukt,mmassor av grönsaker och lagom med rörlighet om dagarna

Dessa råd fick jag på papper från min senaste klinik.

• Liselotte B

Tintin: Vi var på AVA Riga och läkaren där, Jaroslav, talade utmärkt engelska. "Koordinatorn", hon som skulle sköta bl a mejlkontakt, talade hygglig engelska. De gav ett tryggt och bra intryck tycker jag.

Svar på tråden Att tänka på vid insättning?