• Yohanna85

Min bonus fyller 5 år

Och jag och min sambo funderar att bjuda hans mamma + sambo och mormor + morfar.

Så det blir ett litet kalas, men det blir nog värdefullt.

Men nu är det så att även min sida brukar vilja fira han. Och de känner att de inte vill komma, om min bonus mamma och m.m kommer. För de har inte så mycket med de att göra, känns tydligen konstigt.

Visst känns det lite konstigt för mig med, och för min sambo. Men nu är jag såpass nära att jag kan och vill lägga mina känslor åt sidan för att min bonus ska få en bra dag!
    Men jag tvingar inte min sida av släkt att komma om de kommer, förståligt.

Men vad är igentligen bäst. Förra året så fira vi med bara min sida av släkt och min sambos sida.! Men vad tror ni är bäst för min bonus? kanske jag drömmer iväg och tror att det ska bli en bra födelsedag genom att ha sin mamma och pappa, plus mormor+morfar plus farmor+farfar.... jag vet inte?

Är det några som har erfarenheter? kanske själv har varit skilsmässobarn.

Vi har ju även en gemensam son min sambo och jag. De fyller tätt efter varandra. Skulle det vara konstigt att inte ha samma "personer" på kalasen-

Ush, man försöker och försöker... man vill bara göra det bästa utav det.

• Svar på tråden Min bonus fyller 5 år
  • Birgitta2

Ha två kalas! Ett för hans sida av släkten och ett för din sida? Fast jag skulle nog inte bjudit bonusens mamma plus sambo, mormor/morfar etc. Brukar inte de ha eget kalas för bonusen?

• Yohanna85

jo de brukar ha det, men det är så att han fyller på onsdag! och han är hos oss. Så tänkte dra ihop något litet då! Och tänkte att det skulle vara kul för bonusen att ha mamma och pappa på samma ställe. Men jag kanske sätter den sitationen på en pedistal? kanske det vore bättre att ha sitt eget kalas, och då med min släkt och min sambos?

Vi har inte pratat med bonusen om detta, så vi bestämmer nog oss om det ikväll.

• maddis72

Yohanna:
    Du resonerar klokt tycker jag. har du pratat med din familj om varför exakt du vill de ska komma?
    menar, de borde ju kunna titta in en stund just för att bonusbarnbarnet ska känna att alla kommer, verkar ju inte ens som det hänt något särskilt tidigare som ställer till det..
    jag tycker själv att det är jättemärkligt att mina föräldrar inte ens vet vilka min yngsta sons släktingar är, de skulle inte känna igen dom om de möttes på stan och då träffar min son alla. Inte ens jag känner igen alla nya bonusvarianter som tillkommit. Minns jag gick på stan en gång och sonen hälsade glatt på en tant och sedan berättade att det var hans bonusmammas mormor som jag visste han träffade jättemycket. Då tog jag honom i handen och sprang ikapp och hälsade mer ordentligt för kändes ju helt sjukt vi bara gick förbi henne, men jag visste ju inte...

blablablaaaa.... mycket babbel blev det där!

Ingen katastrof om inte alla kommer samtidigt en nog vore det roligt för pojken tycker jag.

• Yohanna85
    maddis72 skrev 2008-06-16 23:39:35 följande:
    Yohanna:Du resonerar klokt tycker jag. har du pratat med din familj om varför exakt du vill de ska komma?menar, de borde ju kunna titta in en stund just för att bonusbarnbarnet ska känna att alla kommer, verkar ju inte ens som det hänt något särskilt tidigare som ställer till det..jag tycker själv att det är jättemärkligt att mina föräldrar inte ens vet vilka min yngsta sons släktingar är, de skulle inte känna igen dom om de möttes på stan och då träffar min son alla. Inte ens jag känner igen alla nya bonusvarianter som tillkommit. Minns jag gick på stan en gång och sonen hälsade glatt på en tant och sedan berättade att det var hans bonusmammas mormor som jag visste han träffade jättemycket. Då tog jag honom i handen och sprang ikapp och hälsade mer ordentligt för kändes ju helt sjukt vi bara gick förbi henne, men jag visste ju inte...blablablaaaa.... mycket babbel blev det där!Ingen katastrof om inte alla kommer samtidigt en nog vore det roligt för pojken tycker jag.
    det blir en så mycket större släkt om man är bonus. Om alla vill vara en del av dens liv. Min mamma,pappa och min moster o man inklusive mina kusiner vill vara en del av min bonus liv och firar han och köper julklapp. För att de vill! det är jättekul! men det blir lite extra svårt med vilka ska man bjuda och icke? min sambos sida är en STOR släkt med MÅNGA barn, så det ser ut som att de tänker sluta fira min och min sambos barn, det är då kusiner till min sambo. Men dock firar då min mamma m.m pojken fast de inte är släkt. Det är så skruvat =) haha! men man bjuder de närmaste och vare det är släkt eller ej. Men jag kommer nog be min sambo att slå en pling till min bonus mamma, så får hon titta förbi om hon har tid efter jobbet.! de ska tydligen ha kalas för han på måndag, fast det är ändå hennes sons födelsedag imorgon och då tycker jag att hon ska få chansen att komma och gratta han =)
  • HegeOlsen

Du får ursäkta, men din sida av släkten låter väldigt omogen.

De är bjudna på kalas för en 5-åring och vill inte komma om 5-åringens mamma och morföräldrar deltar på kalaset!?

Jag tror nog att 5-åringen uppskattar sin mammas och morföräldrars deltagande mer än dina släktingars så illa som de beter sig. Och det är väl barnets dag här som gäller, eller?

Yohanna85 skrev 2008-06-16 15:19:12 följande:
    Och jag och min sambo funderar att bjuda hans mamma + sambo och mormor + morfar. Så det blir ett litet kalas, men det blir nog värdefullt.Men nu är det så att även min sida brukar vilja fira han. Och de känner att de inte vill komma, om min bonus mamma och m.m kommer. För de har inte så mycket med de att göra, känns tydligen konstigt.Visst känns det lite konstigt för mig med, och för min sambo. Men nu är jag såpass nära att jag kan och vill lägga mina känslor åt sidan för att min bonus ska få en bra dag!Men jag tvingar inte min sida av släkt att komma om de kommer, förståligt. Men vad är igentligen bäst. Förra året så fira vi med bara min sida av släkt och min sambos sida.! Men vad tror ni är bäst för min bonus? kanske jag drömmer iväg och tror att det ska bli en bra födelsedag genom att ha sin mamma och pappa, plus mormor+morfar plus farmor+farfar.... jag vet inte?Är det några som har erfarenheter? kanske själv har varit skilsmässobarn. Vi har ju även en gemensam son min sambo och jag. De fyller tätt efter varandra. Skulle det vara konstigt att inte ha samma "personer" på kalasen-Ush, man försöker och försöker... man vill bara göra det bästa utav det.
  • tea1982

Först och främst vill jag ge dig en eloge för att DU vill bjuda barnets mamma på kalaset, sen förstår jag inte varför sin släkt tycker att det är obehagligt med dem?? Det är ju din sambos familj, även om de bara är släkt genom hans barn?

• killenkott

TS:Du verkar klok !
    Klart ni ska ha kalas ...
    Bjud mamma och mormor,morfar,farmor,och farfar...tror dom kommer att uppskatta det JÄTTEMYCKET!

Jag har vart bonusförälder,innan jag själv gifte mig och fick en son och hans mamma och släkt bjöd vi alltid på kalas om vi hade hemma hos oss.

Barnen behöver sina föräldrar och det är ju kul om alla kan vara med .

Vill bara säga att du verkar vara fantastisk TS!

• tea1982
    killenkott skrev 2008-06-25 10:02:17 följande:
    TS:Du verkar klok!Klart ni ska ha kalas...Bjud mamma och mormor,morfar,farmor,och farfar...tror dom kommer att uppskatta det JÄTTEMYCKET!Jag har vart bonusförälder,innan jag själv gifte mig och fick en son och hans mamma och släkt bjöd vi alltid på kalas om vi hade hemma hos oss.Barnen behöver sina föräldrar och det är ju kul om alla kan vara med.Vill bara säga att du verkar vara fantastisk TS!
    Varenda kalas som min bonus har haft så har också alla varit bjudna, t.o.m MINA föräldrar eftersom de också betyder mycket för henne. Jag uppskattar det jättemycket att jag inte har en av de där biomammorna i mitt liv som itne klarar åsynen av mig. Och hon kan känna sig trygg i att jag aldrig skulle backstabba henne eller vara elak mot hennes dotter. Varför ska man INTE ha en bra relation till barnets andra förälder om allt bäddar för det?
Svar på tråden Min bonus fyller 5 år