• Ett två tre

Några svenskar i Østfold i Norge?

Nån på FL som bor i Sarpsborg, Fredrikstad, Halden, Moss eller runt omkring där? Jag ska själv flytta till Sarpsborg i sommar tillsammans med min lilla familj och hade gärna träffat andra svenskar

Mons kom 24 april 2008
  • Svar på tråden Några svenskar i Østfold i Norge?
  • lisa21

Hej hej! här e en svensk till:) Vi bor i halden! när ska ni flytta hit?

• Ett två tre
    lisa21 skrev 2008-06-17 16:15:03 följande:
    Hej hej! här e en svensk till:) Vi bor i halden! när ska ni flytta hit?
    Vi letar hus/radhus för fullt. Min man börjar jobba i Fredrikstad 14 juli men vi hinner nog inte flytta till då direkt Men vi kommer nog bo en del hos hans föräldrar (i Sarpsborg) tills vi flyttar så att han slipper pendla. Vi bor i Oslo nu så det blir lite långt att åka varje dag.

Hur hamnade du/ni i Halden?
    Mons kom 24 april 2008
  • lisa21
    Svar på #2
    oki doki:) Vi har bott i Norge ett par är nu,o landade denna gång i halden! min sambo e handbollsspelare, så vi flyttar efter hans kontrakt! Har oxå bott i Oslo, saknar de massa, sååå mysigt! o efter de bodde vi på Stord, helt ut på vestlandet:) det var verkligen jätte fint!! O nu njuter vi av sommaren i Halden alltså:)
    är du mamma-ledig nu?
    Själv e jag de med våran dotter Vilde som e 7,5 månad, underbart!
    Var i Sverige kommer du ifrån? många frågor:)
  • Ett två tre

Så din sambo är svensk? Hur länge har han kontrakt i Halden då?

Jag växte upp i Östergötland men har inte bott där sen efter studenten (12 år sen). Min mamma bor i Stockholm så vi är mest där när vi är Sverige. Är bara i sverige 1-3 gånger i året, men ska försöka åka lite oftare nu när vi har fått barn, Mons har ju en mormor som vill träffa honom

Ja jag är mammaledig, jätteskönt . Det passar därför extra bra att vi flyttar nu eftersom vi bara har ett jobb att ta hänsyn till. Jag skulle dessutom söka nytt jobb efter permisjonen ändå.

Jag har inte varit på Vestlandet men har lust att åka dit nån gång. Halden har jag varit i då

Nej nu är det dax för sängen, ska väl upp snart igen!

Mons kom 24 april 2008
  • lisa21
    Svar på #4
    ja, min sambo e svensk. Vi har vart här ett år nu o har ett år kvar, sen får vi se...

Nu e vi ganska ofta i Sverige, men när vi bodde på vestlandet var de väl bara 1-3 ggr i året för oss oxå:) men de ändrar sig en del när man fått barn!

Du får bara höra av dig när du e i närheten!

Kram från oss!
Svar på tråden Några svenskar i Østfold i Norge?