• Lillaliten

progynon och provera

Hej!
    Jag känner mig en aning virrig som måste fråga!
    Nu ska jag gå på min underhållningsdos igen under sommaren.
    1 progynon om dagen och provera i 10 dagar, men jag skäms lite, kommer inte ihåg om det jag ska fortsätta med progynon under de 10 dagarna med?
    Får ringa å kolla innan det e dax för start, om det inte e någon med samma medicinering, som kan friska upp mitt minne!

• Svar på tråden progynon och provera
  • Annikamarie

Man startar först med 1 tablett under andra blödningsdag, äta i en vecka, så tar blodprov, se om det är ok eller ej, om ej ok då brukar de öka med 2-4 tabletter per dag då en vecka har gått igen då tar blodprov, se om det har höjt om det är höjd då äter man samma dos fram till på 35 e dag, då startar man med 1 tablett provera samtidigt med progynon i 10 dagar, sen uppehåll då kommer blödning efter några dagar.När blödning kommer då startar på andra dag då forsätter med progynon . Ja, hur länge ska du sättas in embroyn?Du kan kolla med din läkare när det ska bli av.Vet ej hur andra gör.Jag berättar lite bara för jag har fått information hur jag ska göra.
    Under tiden jag åt progynon fick jag ändå mens för jag har regelbunden, men forsatt fram till på 35e dag sen med provera då fick jag blödning igen på korta tid.Det är så.

• skugga1

hejsan jag går oxå på underhållsdos med progynon och har provera för att få mens och jag ska äta progynon hela tiden. Alltså 1 progynon alla dagar även de 10 dar då jag tar provera.
    kram

Lycka är att inte känna saknad
  • Lillaliten
    Svar på #2
    TAck tack!!
    Ja det e så jag kommer ihåg det oxå nu, men känns ju alltid bra å fråga!! =)
    När är det dax för dig igen då? *Lycka till*
    Kram
  • skugga1

Vi får väl försöka igen när de öppnar efter sommaren. lycka till  ni oxå
    kram

• Lillaliten

Skugga, då å jag e nog de enda som vill att sommaren ska gå fort!! *Ler*
    Kram

• skugga1

Ja egentligen älskar jag verkligen sommaren och tycker den är alldelles för kort men i år är den redan för lång. Men vi för väl koppla av och försöka njuta ändå
    kram

• Lillaliten

Har fått en blödning nu under min underhållningsdos, som jag aldrig har fått förr... enligt beräkning ska blödningen komme kring den 11 nästa månad, e det normalt?
    Kram

• skugga1

Jag tror inte man ska blöda under tiden man bara äter progynon,Men jag blöder ofta vid konstiga tillfällen,så det är svårt att veta.
    När vi gjorde försöket började jag blöda nästan direkt när jag började med provera, men det var ingen fara sa de. Men man ska väl alltid kolla upp om man får blödningar.
    Hoppas det går bra och trevlig sommar
    Kram

Svar på tråden progynon och provera