• LillaFlingan

frågor till er som fått 3-4 missfall på raken och gjort en utredning...

jag undrar angående er som haft 3 till 4 missfall eller fler på raken och som gjort en utredning, vad blev svaret på utredningen? fick ni medicinsk hjälp sedan?
    kunde ni sedan fullfölja en graviditet?

har gått igenom 4missfall på raken nu och har fått en tid hos en gynekolog i slutet av juni..
    och är lite nyfiken vad ni som gjort utredning fått för diagnos... man är ju lite nervös för vad man själv får för diagnos.. (misstänker att det kan va hypotyreos.....)

hoppas på många svar!

kram på er!!

• Svar på tråden frågor till er som fått 3-4 missfall på raken och gjort en utredning...
  • Snöa

Hej!

Tyvärr visar många gånger en "vanlig" missfallsutredning ingenting. Det kan krävas ytterligare prover som i bland den offentliga sjukvården är lite motsträviga att ta, så var envis.
    Titta b.la på Finessans blogg här på FL, hon har en bra lista på prover som bör tas.
    Jag har själv hypotyreos men tog Levaxin under alla mina 6 missfall och mina hormon nivåer var OK. En obehandlad hypo kan dock ge problem. Kolla även dina b12 nivåer då en del med hypo kan få en annan immunologisk sjukdom (atrofisk gastrit) som gör att man inte tar upp b12 som är viktigt för fertiliteten.

Lycka till!
    Snöa

• Naquadria

Jag tror tyvärr att de flesta inte får en diagnos, men jag fick en efter 4 mf (alla vecka 10-12)och genomförd utredning. Jag har cardiolipin antikroppar (immunförsvaret är för starkt och angriper fostret). Behandlingen är blodförtunnande medicin.

Försök fem blev också mf, trots medicinering och då inledde vi adoptionsutredning istället. Under denna blev vi gravida igen, men antog att även detta försök skulle leda till mf.

Så blev det inte . Adoptionsutredningen avslutades och försök sex lyckades. Födde tvillingar i vecka 32, en tjej och en kille. De är snart 3 år.

Hoppat finns alltid kvar. Lycka till!

• mamarazzi

Naquadria: Åh vad underbart att höra!!!

• Thalis

Man hittade inga fel hos oss på utredningen.
    Men efter att ha förlorat en son i v.18+ så misstänktes det att jag hade försvagad livmoderhals(vilekt det verkar stämma). När jag blev gravid förra året så bestämdes det att jag skulle få cerklage och i februari sötnosen ni ser i min avatar

Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • LillaFlingan

ååh vilka solskenshistorier!:) tusen tack!
    Och tack för era svar!:)

Svar på tråden frågor till er som fått 3-4 missfall på raken och gjort en utredning...