• Anonym

finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????

Jag är SÅ in i H*vete trött på att vara hemma med våra barn, dessutom väntar jag en tredje unge.

Ungarna testar mig HEEEELLLLAAAAA tiden.
    De kväver mig, jag känner att jag bara vill bort, bort, bort från de. Jag står inte ut längre. Vill inte vara hemma med de längre, jag hatar när man vaknar på morgonen och det är ännu en ny dag framför sig.

Jag vill inte ha några kommentarer från moraltanter, utan av er andra mammor som är lika trötta på att vara föräldraledig.

Sen vill jag klargöra att jag älskar mina barn, men just är jag bara SÅ trött på att ta hand om de

• Svar på tråden finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????
  • strojes

Jag förstår precis hur du känner dig. Kände samma sak när jag var hemma med vårt första barn. Hon kom i februari 05 och då hade jag gått utan jobb sedan juni 03 då studierna slutade. Att sedan på det vara mammaledig....

• Anonym (bored)

Jo nog är det pisstråkigt emellanåt, särskilt eftersom jag inte känner några andra mammalediga mammor, jag är alltså helt ensam hela dagarna.

Det hjälper nog om man får göra något roligt, ensam utan barn, någon gång då och då, då får man längta till att träffa dem igen.

• Anonym
    strojes skrev 2008-06-11 20:48:33 följande:
    Jag förstår precis hur du känner dig. Kände samma sak när jag var hemma med vårt första barn. Hon kom i februari 05 och då hade jag gått utan jobb sedan juni 03 då studierna slutade. Att sedan på det vara mammaledig....
    Oh, va skönt, en som förstår mig

Ja, jag har varit föräldraledig fom november 02!!!
    Jobbade lite extra när sonen var 8mån, men hade ändå huvudansvaret för honom, har började inte dagis förrän han var 3,5år. sen kom bebis nr2 i sept 06 och med honom har jag varit hemma hela tiden, och nu väntar jag en till.
    Sa till min man idag, Det här barnet ska in på dagis samma dag som den fyller 1år, PUNKT!
  • Anonym

Anonym (bored) skrev 2008-06-11 20:50:55 följande:

Jo nog är det pisstråkigt emellanåt, särskilt eftersom jag inte känner några andra mammalediga mammor, jag är alltså helt ensam hela dagarna. Det hjälper nog om man får göra något roligt, ensam utan barn, någon gång då och då, då får man längta till att träffa dem igen.
    Ja, det hade inte varit helt fel.
    nu jobbar min man kvällar, han börjar 15.00 och slutar 24.00, och oftast sover han till kl 11.00. så det blir inte mycket avlastningstid för mig. Jag kommer helt enkelt inte iväg någonstans
  • strojes
    Anonym skrev 2008-06-11 20:53:32 följande:
    Oh, va skönt, en som förstår migJa, jag har varit föräldraledig fom november 02!!!Jobbade lite extra när sonen var 8mån, men hade ändå huvudansvaret för honom, har började inte dagis förrän han var 3,5år. sen kom bebis nr2 i sept 06 och med honom har jag varit hemma hela tiden, och nu väntar jag en till.Sa till min man idag, Det här barnet ska in på dagis samma dag som den fyller 1år, PUNKT!
    Din man får väl vara hemma lite mer denna gång så du får ut och jobba!
    Men framförallt se till att få egentid då maken din (eller någon annan) tar hand om barnen. Gå ut och ät middag med nån tjejkompis, boka nån spabehandling eller något annat för att få en stunds avkoppling.
  • Anonym
    strojes skrev 2008-06-11 20:57:59 följande:
    Din man får väl vara hemma lite mer denna gång så du får ut och jobba!Men framförallt se till att få egentid då maken din (eller någon annan) tar hand om barnen. Gå ut och ät middag med nån tjejkompis, boka nån spabehandling eller något annat för att få en stunds avkoppling.
    som jag skrev innan, min man jobbar kväll, så det blir inte mycket tid över till mig. Ibland går jag ju och tar en fika med kompisen, men det räcker ju inte, två timmar borta varannan vecka är en piss i havet just nu. Jag är helt slutkörd
  • strojes
    Anonym skrev 2008-06-11 21:00:35 följande:
    som jag skrev innan, min man jobbar kväll, så det blir inte mycket tid över till mig. Ibland går jag ju och tar en fika med kompisen, men det räcker ju inte, två timmar borta varannan vecka är en piss i havet just nu. Jag är helt slutkörd
    Har du inte några andra släktingar som kan hjälpa till med avlastning eller någon kompis. Det behöver ju inte vara så långa stunder eg men tex att få ta ett bad helt utan att behöva tänka på barnet (någon du känner kan ju ta en promenad med barnvagnen under tiden).
  • Anonym
    strojes skrev 2008-06-11 21:06:46 följande:
    Har du inte några andra släktingar som kan hjälpa till med avlastning eller någon kompis. Det behöver ju inte vara så långa stunder eg men tex att få ta ett bad helt utan att behöva tänka på barnet (någon du känner kan ju ta en promenad med barnvagnen under tiden).
    mina svärföräldrar hjälper till ibland men de har 13 barnbarn och alla bor ganska nära, så de hjälper till ofta hos de andra också. Jag själv har inga syskon och min mans syskon har själv flera barn och jobbar heltid, så tyvärr inte mycket hjälp där inte
  • Anonym

Jag tycker inte det är tråkigt att vra hemma men jag mår dåligt av det??? Jag tycker det är jätte ledsamt för jag vill vara hemma med vårt barn och jag vill njuta av det och tycka det är mysigt men jag kan vakna på morgonen med lite panik och känna "vad ska vi göra idag"
    Jag har aldrig haft ont av att vara hemma innan, har i perioder varit hemma sjukskriven, ibland längre perioder och aldrig mått dåligt av det, är en hemmmänniska och tycker det är mysigt att vara hemma?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-11 21:30:55 följande:
    Jag tycker inte det är tråkigt att vra hemma men jag mår dåligt av det??? Jag tycker det är jätte ledsamt för jag vill vara hemma med vårt barn och jag vill njuta av det och tycka det är mysigt men jag kan vakna på morgonen med lite panik och känna "vad ska vi göra idag" Jag har aldrig haft ont av att vara hemma innan, har i perioder varit hemma sjukskriven, ibland längre perioder och aldrig mått dåligt av det, är en hemmmänniska och tycker det är mysigt att vara hemma?
    Förstod jag dig rätt, tycker du om att vara hemma eller inte?
    Jag själv tycker inte bara att det är tråkigt utan jag står inte ut med ungarna, de driver mig till vansinne med sitt tjat och gnäll
Svar på tråden finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????