• Ploppan76

Fler som är skeptiska till föräldrargrupper? (Huddinge)

Hej
    I slutet av maj födde jag en dotter och är nu mammaledig. Jag har funderat en del på föräldrargrupper och är lite skeptisk trots att jag aldrig varit på någon träff. Har fått för mig att det bara pratas bajs, amning mm. Finns det fler som jag som gärna träffas men som inte bara vill prata barn utan kanske också ses både med och utan barn?

Jag vill inte skapa någon debatt om detta ämne utan undrar bara om det finns någon som funderar som jag.

Väl mött!

• Svar på tråden Fler som är skeptiska till föräldrargrupper? (Huddinge)
  • älskadebarnbarn

på föräldrargrupperna tas det ju upp om olika saker varje gång, tex mat, säkerhet, tänder osv. för en förstagångsförälder kan det ju vara bra. vet man och kan allt så behöver man ju inte gå. ofta fortsätter föräldrargruppen (eller delar av den)att träffas hos varandra och visst blir det mycket bebisprat, men det hör väl liksom till när man har småbarn......

• 3busungar

jag gick i en föräldragrupp i huddinge när jag väntade mitt första barn o sen efter när jag hade fått henne..
    så det vart 2 olika grupper. jag fick bra kontakt med dem i bvc gruppen.vi träffades utanför träffarna o tog en promenad o fikade osv..

på bvc träffarna då bebisarna var födda så var det vissa träffar som var utanför bvc. en på biblioteket o en på något tandläkarstället har jag för mig.
    jag hade förut en huddinge tråd som numera är stängd.kanske finns det någon ny sådan..kolla upp sånna trådar för genom den huddingetråden träffade jag en del mammor med barn..

Svar på tråden Fler som är skeptiska till föräldrargrupper? (Huddinge)