Hur vanligt är det att tingsrätten går emot familjerättens utredning?
Jag har en fråga ang hur vanligt det är att tingsrätten går emot familjerättens utredning.
Familjerätten fick uppdraget, efter att ha känt till problematiken kring mig och mitt ex i flera år, att göra en utredning - den utmynnade i att de inte ansåg mitt ex vara lämplig att ha vårt gemensamma barn fler dagar, snarare färre dagar. Kan tillägga att jag och vårt gemensamma barn fick bo ett antal månader på en kvinnojour...bland annat.
Men tingrätten som inte känner till oss utan mer har en stor hög med papper om vad som har hänt under åren, samt familjerättens utredning gick emot familjerättens utredning och gav mitt ex fler dagar så vi nu har växelvis boende. De gjorde en bedömning, under ett par timmar, att mitt ex inte behöver terapeutisk hjälp (vilket han fått i flera år tidigare) samt att han då skulle få fler dagar.
Direkt efter tingsrätten fortsätter ju mitt ex att hota mig och försvåra umgänget - nu är han ju kung som fick rätten på sin sida. Så nu gapar han återigen om att jag ska passa mig så han inte ser till att få vårt barn helt och hållet.
Jag undrar.
Hur vanligt är det här?