• Esther3

Äggdonation utomlands

Hej,
    jag och min man har försökt få barn sedan 2003. Nu står vi i kö för äggdonation. Om vi har tur kommer vi till i höst. Men eftersom deras regler säger att om man har gjort ett provrörsförsök och därför själv ska betala donationen kommer man alltid att vara sist på listan. Detta innebär i verkligeheten att vi aldrig kommer att komma fram.
    Jag har inga barn sedan innan, men har drömt om ett barn i minst 10 år och känner att min tid rinner bara iväg och inget händer inom vår sjukvård.
    Vi har därför bestämmt oss för att börja kolla upp hur det är i andra länder. Men vi vet inte vart man vänder sig. Är det någon som kan hjälpa oss?
    Tänkte mig Polen, Finland och Tjeckien men där finns kanske fler länder med kort väntetid.
    Så snälla hjälp oss om ni sitter inne med information.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Äggdonation utomlands
  • Raspberry81

Finland har ganska lång väntetid tror jag.

Har du provat AVA-klinikerna?

www.avaclinic.com (tror det ska vara rätt adress)

• isisisis

Estland , Lettland och Lithauen gör också ÄD.

Spanien,Grekland och Portugal....

• ninnie65

Vi har gjort ÄD i Riga, AVA. Det gick på fyra månader.

Kom över till vår tråd "Vi som gör ÄD i Europa 2" så kommer du få tips!

Lycka till!

• Esther3

Tack för alla svaren. Jag har varit inne på AVA kliniken och tittat och jag ska kontakta dem.

Ninnie65; jag har varit inne och läst på er tråd, kommer att fortsätta med det. Vad kostade det i Riga?

• snuttan3

Hej smet in här lite,nu koster med färskförsök om du vill göra ÄD så kostnaden 4950E
    Så nog kostar det,va inne kikade på grekland lite där tar dom va jag förstod och via tele med 3500-4000E så lite billigare vill jag säga,men har nån mer nått billigare det vet inte jag just nu

Svar på tråden Äggdonation utomlands