• elene84

Mammaledig men lite ensam...

Hej alla underbara föräldrar!!
    Tänkte bara lite kort fråga om det finns fler mammor än jag som känner sig lite smått ensama om dagarna..

Jag är mammaledig med min son William tre månader!! det är helt underbart!!! men jag har inte riktigt fått någon kontakt med andra mammor i området där jag bor... Kan nog bero på att vi är ganska så nyinflyttade och inte riktigt hunnit bekanta oss med omgivningen. Så till min fråga.. finns det andra mammor i kungälv eller runt omkring som skulle vilja hitta på nåt om dagarna?? göra lite skojiga utflykter eller bara ta en fika å dela lite tankar & funderingar?? Må så gott i värmen :) Kramar från Madelene & william

• Svar på tråden Mammaledig men lite ensam...
  • LjubaviMoja
    elene84 skrev 2008-06-09 14:07:54 följande:
    Hej alla underbara föräldrar!! Tänkte bara lite kort fråga om det finns fler mammor än jag som känner sig lite smått ensama om dagarna..Jag är mammaledig med min son William tre månader!! det är helt underbart!!! men jag har inte riktigt fått någon kontakt med andra mammor i området där jag bor... Kan nog bero på att vi är ganska så nyinflyttade och inte riktigt hunnit bekanta oss med omgivningen. Så till min fråga.. finns det andra mammor i kungälv eller runt omkring som skulle vilja hitta på nåt om dagarna?? göra lite skojiga utflykter eller bara ta en fika å dela lite tankar & funderingar?? Må så gott i värmen :) Kramar från Madelene & william
    Åhhh så det finns flera i samma sits som jag. Själv blev jag klar med mina studier den 30:e maj och är beräknad att föda 23 augusti. Är ledig helt nu och känner mig så ensam ibland känner inte någon som har barn heller inte i min ålder iaf så det är lite trist. Och detta är bara början=(
  • Ida86

jag känner mig också väldigt ensam om dagarna...
    :( har filip snart 4 mån. helt underbart klart men man har inte så mycket utbyte av det ännu.. :(

• LjubaviMoja
    Ida86 skrev 2008-06-15 16:32:54 följande:
    jag känner mig också väldigt ensam om dagarna...:( har filip snart 4 mån. helt underbart klart men man har inte så mycket utbyte av det ännu.. :(
    Kom på fika vetja hahahah
  • KasperSixten

jag kunde inte skriva det bättre själv, har en son på 3,5 mån är nyinflyttad och känner ingen här. Börjar nästan längta tillbakatill jobbet.
    Bor dock på andra sidan landet, är uppvuxen på västkusten men har nu bytt det mot östkusten....hur kunde jag bara gå med på det.

//K

• Eva86

känner mig oxå litte ensam jag har bot i kungälv,....men bor i angered nu men ska snart flytta till kärra.....mina föräldrar bor i kungälv..

• Idacha

jag bor inte där du bor, men jag förstår vad du menar. De dagar vi bara är hemme känns ofta långa och ensamma. Har inte bvc någon mammagrupp? På det viset har jag fått kontakt med andra mammor som jag träffar en gång i veckan. När ditt barn är lite äldre, typ 6 mån brukar ju öppna förskolan kunna vara rolig.

• lilla Lilly

Stämmer  bra att dagarna kan bli långa och ensama ibland...

• Wirrewir

Jag är hemma med min 2 mån bebis och förstår inte riktigt alla som tycker det är så underbart att vara mammaledig. Jag känner mig ganska ensam, understimulerad, saknar min arbetskamrater osv. Dagarna känns ofta långa trots att man tar sina promenader och leker med bebis. På min BVC hann de heller inte riktigt starta nån mammagrupp eftersom det är semestrar på BVC nu hela sommaren.

• CarolineGbg

Hej! Jag har precis samma problem som ni. =) Jag känner mig lite lätt ensam om dagarna. Jag bor i Göteborg/Angered och har en liten Tindra på 4,5 mån..

Svar på tråden Mammaledig men lite ensam...