Bästa familjerätts advokaten i skåne/helsingborg
Hjälp - min exfru ska flytta till annan ort (6 mil) och vill ta vår dotter med sig (vi har gemensam vårdnad). Dottern bor mestadels hos mig 12 av 14 dagar. Kan någon rekommendera en bra advokat?
Hjälp - min exfru ska flytta till annan ort (6 mil) och vill ta vår dotter med sig (vi har gemensam vårdnad). Dottern bor mestadels hos mig 12 av 14 dagar. Kan någon rekommendera en bra advokat?
Hej,
Din fru får självfallet gärna flytta, men då barnet dels bor mesta tiden hos dig, samt du stannar kvar på den ort där barnet har sin sociala trygghet, då kommer barnet även i fortsättningen att vara folkbokförd hos dig.
Du skall inte skriva under någon flyttanmälan (jag förmoder barnet är skriven hos dig) och inte acceptera egenmäktighet med barnet.
Du är välkommen att PM´a mig, då skall jag sätta dig i kontakt med kompetenta familjerättsadvokater, som jag vet erfaringsmässigt är duktiga.
Där finns även en liten grupp föräldrar i Helsingborg, som du kan få stöd ifrån....Du är inte ensam om detta fenomen, så fatt mod, det löser sig
Hej,
Har du fortfarande kontakt med bra familjejurister i Helsingborg? Du får gärna skicka PM till mig jag behöver hjälp!