Äga en Jeep Grand Cherokee?
Sitter och funderar på att köpa en Grand Cherokee, men e lite osäker på vad det kostar att äga en sån.
Nån som kanske vet.
Motor alternativet lutar åt en V6 el V8.
Årtal 04-06.
Sitter och funderar på att köpa en Grand Cherokee, men e lite osäker på vad det kostar att äga en sån.
Nån som kanske vet.
Motor alternativet lutar åt en V6 el V8.
Årtal 04-06.
Vi hade en cherokee.
I tre månader.
Bortsett från att den drog fantastiskt massa bensin så är det en amerikansk bil med kass kvalitet
Men, bensinförbrukningen, tror inte att det är möjligt att få full tank när motorn är igång.
Undvik
Allt är juh efter tycke och smak. Men som Wipperman säger är kvalitetskänslan och materialvalen i mina ögn ganska usla. Och vi ska inte ens nämna väghållningen, den är under all kritik.
Man får precis vad det är, det är en terrängbil som går att köra på väg. Jag har en nu och har haft en tidigare också. V8an är att föredra men det spelar inte så stor roll. Dom är ungefär lika starka och drar lika mycket bensin. Kvalitetskänslan är ganska dålig men grundkvaliten är bra och det är en enkelt uppbyggd bil som går att laga själv.
Jag tror att det är helt rätt tillfälle att inte köpa en SUV.
di.se/Avdelningar/Artikel.aspx\06\23\289749§ionid=undefined
Här finns en diskussion angående att köra en Grand Cherokee på etanol:
etanol.nu//forumrecover/viewtopic.php
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är flera som helt omodifierat tankar den med upp till 50% E85 utan problem, och några enstaka som tankar i princip rent E85.
hade också en Grand Cherokee i 4-5 månader. Sen insåg jag att jag faktiskt inte har råd med den förbrukningen + att det var en bli från -94 som behövde reparationer med jämna mellanrum. Alla pengar man hade över gick på bilen.
Både frugan och jag saknar bilen som fasen för det var hur skön som helst att åka i och massa lastutrymme. Sen att den drog ögonen till sej med 30" lerdäck och kromade halvpimpade fälgar var bara ett plus. Men det är en totalt oekonomisk bil så jag skulle ändå inte rekomendera den.
Nu har jag en avensis från -04. Tråkigare men jag har ändå aldrig vart nöjdare med en bil.
Siiitbil!!
Vi hyr ut nya Cherokeer, och då främst dieslar. Fastän de är nya (max ett år) kan jag inte rekommendera kvaliteten.
SUVar är så ute det bara kan vara, om man inte har en mindre sk crossover då..
Kamrat med NOLL kunskap om bilar köpte en gammal cheva blazer.
Alltså en 15 år gammal amerikansk scheisse auto.
Det är en bil som faktiskt är sämre en cherokeen.
Avsikten är att ha den som familjebil, första trippen är stockholm-norrland, pengarna kommer att ta slut innan dom kommer till uppsala, dvs om den inte pajjar först.
Nej, han frågade faktiskt inte mig om råd först.
Han bara köpte, jag ska donera mina tum-hylsor till honom, det och silvertejp kommer till stor nytta.