• sailormoon81

nåt enkelt med kassler??!

e det nån som kan ett gott och enkelt recept med kassler??

• Svar på tråden nåt enkelt med kassler??!
  • theosen

Hur enkelt? Det enklaste är ju att bara steka, och servera med grönsaker och färdig potatisgratäng, sån man bara värmer i ugnen. Det brukar vi göra när ingen har lust att stå i köket.

• bellanbus

Koka ris, strimla kasslern och lägg detta tillsammans i en ungsfast form.

Blanda creme fraiche med lite matlagningsgrädde, chilisås och lite kryddor till en smet.

Häll över smeten och lägg ananasringar över och strö sedan ost över allt.

In i ugnen 225 grader tills osten smält och fått färg!

MUMMA

• Mamsingen

Blanda creme fraiche och philadelphiaost och bred i botten på form. Lägg på kokt broccoli, tärnad kassler och riven ost. In i ugn 200-225 grader i 20-30 minuter.

• Sencha

Strimla och fräs kasslern. Gärna tillsammans med lite lök och champinjoner. Tillsätt grädde eller creme fraiche, lite fransk senap och ev lite dragon. Puttra. Servera med ris eller pasta.

Son född 2004; BF 11 juli
  • 8Viola2

Strimla kassler och bryn den.
    Woka grönsaker och blanda ner köttet, häll på sweet chili sås.
    Servera med nudlar.

• annasj69

Skiva kasslern och lägg på en annanasskiva. Rör ner senap i creme fraiche och klicka i annansens hål. Servera med kokt potatis. Gott och enkelt!

• grisekno

Skär kasslern i skivor, lägg på krossad ananas och ostskivor. In i ugnen tills osten smält och det blivit genomvarmt. Servera till ris (gärna med soja på). Jätteenkelt.

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Sommaren22juni1979
    bellanbus skrev 2008-06-06 18:27:16 följande:
    Koka ris, strimla kasslern och lägg detta tillsammans i en ungsfast form.Blanda creme fraiche med lite matlagningsgrädde, chilisås och lite kryddor till en smet.Häll över smeten och lägg ananasringar över och strö sedan ost över allt.In i ugnen 225 grader tills osten smält och fått färg!MUMMA
    Lite annerlunda än Bellanbus recept.

*Koka ris
    *Skär kasslern i 2 cm skivor
    *Koka Beaniersås drygt ett paket ala fem påsar.

Lägg kasslern i botten och lägg riset på som en bädd, ovanpå detta häller ½ av dosen av såsen på.

In i ugnen i 175 grader i ca 40 min .

Resterande av såsen har du vid bordet för ev påfyllning.
    Trillingar har vi fått ( kattungar då )
  • Niike

pressad potatis med kasslern sådär som alla skriver lit grädde åh chilisås annanas

men pressad potatis till kassler är jätte gott

• banantelefon

Kasslerknyten *ÄLSKA*

Ta en bit smördeg och kavla ut den lite. Lägg på en skiva kassler, bred valfri färskost på (pepparrot är VRÅLGOTT), ringla lite senap och på men en ananasring. Ta sedan ytterliggare ett bit smördeg och lägg över, knip ihop runt kanterna till ett paket och pensla med ägg. In i ugnen 175-200 grader tills de fått fin färg. Servera med god sallad.

• Multignutten

Kassler
    (färsk) potatis
    gräddfil
    ananas

Stek kasslern lätt, servera med kokt potatis, en klick gräddfil och ananas (brukar köpa den som är färdigskuren på burk). Jättegott!

• Danne123
    Sommaren22juni1979 skrev 2008-06-06 18:40:03 följande:
    Lite annerlunda än Bellanbus recept.*Koka ris*Skär kasslern i 2 cm skivor*Koka Beaniersås drygt ett paket ala fem påsar.Lägg kasslern i botten och lägg riset på som en bädd, ovanpå detta häller ½ av dosen av såsen på.In i ugnen i 175 grader i ca 40 min .Resterande av såsen har du vid bordet för ev påfyllning.
    Jag såg ett recept som påminner lite om detta.
    Stek kassler i småbitar alt skivor, lägg i en smord ungsfast form.
    På med 1-2 burkar champinjoner (ganska mycket med andra ord). Koka tagliatelle (typ en påse eller lite mer så att det täcker formen)
    Sedan toppar man med ~5 dl bearnaiesås (3-4 påsar) samt eventuell ost över. Sedan in i ugnen i 20min eller så.
    Går att krydda lite efter önskemål, till exempel svartpeppar och någon örtkrydda. Var smarsam med saltet då kasslern är salt. Jag brukar köra lite lättare variant utan att ha i massor av smör i såsen. Istället för 50gram/påse dvs 150-200gram smör så brukar jag ha i knappt 20 gram, om ens det. Du kan även välja tagliatelle av fullkornstyp för att vara lite extra hälsosam. Sammanfattat en perfekt måltid som räcker till hela familjern och kanske även några matlådor.
    Smaklig måltid!
  • Drakmamman 76

Skivad kassler, 2 dl creme freiche, tacosås, ananashalvor, paprika i bitar, riven ost. Varva kassler, ananas o paprikan i en ugnsform, typ ett lager kassler, sen ananas osv.. blanda creme freiche o tacosås (valfri styrka) o häll över allt, sen på med riven ost i önskad mängd o in i ugn 220 grader i ca 20 min. Servera med ris =o) Smaskens till sista droppen...

Svar på tråden nåt enkelt med kassler??!