• år78

hur gjorde ni?

va ni på sjukhuset hela tiden med era små?

• Svar på tråden hur gjorde ni?
  • eeisor

Jag var på sjukhuset från tidig morgon till sen kväll de första 6 veckorna, det var tvunget att bli så för att jag inte skulle bli fullständigt galen. Några gånger tog jag paus och åkte till jobbet och plockade ihop alla saker, var i Täby Centrum eller Arninge för att fixa saker till barnet. De sista två veckorna bodde Mikael och jag på samma rum för att vänja oss vid varandra på riktigt och då klev jag knappt utanför sjukhusdörren.

Ska kanske tilläggas att jag är ensam med Mikael (och har varit så sen födseln) eftersom hans pappa inte bor i Sverige.

• Amadeus Mamma

Jag bodde konstant på sjukhuset dom första 2 veckorna.. Sen fick jag börja åka hem mellan matningarna eftersom då sov sonen. Sen fick vi börja åka hem tillsammans på dagarna..

• boktok

I början så hade vi inget rum på avdelningen utan fick hyra ett rum flera våningar längre upp. Det var hemskt! Varje kväll så ville man stanna kvar hos Erik och så var man tvungen att gå iväg och sova någon annanstans. Till slut så fick vi ett rum på 69:an och då blev det ju något helt annat. När vi skulle sova tillsammans första natten så var vi lite nervösa , men det gick bra. Vi var ju ändå tvungna att mata Erik var tredje timme så så mycket sömn fick vi inte.

Svar på tråden hur gjorde ni?