Hur fungerar det med vagn i kollektivtrafiken i göteborg?
Ska till göteborg unde rhelgen med min 1,5riga dotter. Vet att vissa städer åker man gratis med buss även som vuxen när man har barnvagn med sig. Hur är det i göteborg???
Ska till göteborg unde rhelgen med min 1,5riga dotter. Vet att vissa städer åker man gratis med buss även som vuxen när man har barnvagn med sig. Hur är det i göteborg???
du får betala som vuxen barn under 7 år åker gratis
Ok tack anade att det kunde vara så.
HUr är det nu med kontanthanteringen msåte man köpa allt i förväg eller går det att betala på buss/spårvagn????
Du kan gör vilket som, men det är billigare att köpa ett så kallat 100 kort annars blir det för dyrt.
Med 100 kort stämplar du ca 15 kr per resa innom ramen av 90 min, men kontant får du betala 25 kr.
Är ni 2 vuxna som åker så är det även billigare att stämpla tex 4 kuponger med en gång istället för 2 kup + 2 kup.
Tack för tipsen.
de du ska tänka på att göra om du inte köper ett 200 kort.. är att ha små mynt..
på spårvagnen köper du nämligen biljetten i en automat.. ovh dem tar bara små mynt =(
Man kan även smsa och få biljett. 20 kr / resa kostar det.
ollesgömma
Vart har du hört det? Har alltid gjort det och det har aldrig vart nåra problem. Varför skulle det då finnas stämpel automater med siffrorna 1-10?
de går att stämpla fyra kuponger på samma gång men dem blir lite fundersamma.. gjorde de för mig å sambon och kontrollanten sa inget =))
men varför de finns 1-10 e ju för att de finns resor som kostar 1-10 kuponger typ orust å liknanade kostar gansak många kuponger =))
ha de så roligt i göteborg =))
pajas01
Ja för mig har det oxå gått bra.
Jo jag vet att det kostar mer ut till dem olika orterna utanför gbg(bott här hela mitt liv). Men dem behöver ju knappast ha det på en spårvagn som bara åker inne i stan om det inte fanns ett annat syfte till det.
fast folk åker ju med spårvagn först å sen kanske buss =)).. sen e de säkerligen jätte dyrt att ta fram nya =))
snåla västtraik som inte ens kan skita ut lite nya vagnar.. istället får man åka dem gamla som känns som att man åker häst och vagn.. =)) gött å få klaga av sig lite
Ja, det kanske dem gör. Men vilket fall som helst så är jag säker på att man kan stämpla på detta viset.
VA? dem gamla vagnarna är ju charmiga
hej, får jag låma tråden för en annan fråga?
Hzur gör man med barnvagn på spårvagnen, speciellt de gamla? Är det inte trångt där? Var måste man kliva på?
Ska också till Gbg snart
Alla de gamla vagnarna har tagits ur trafik sen 2 började brinna i våras. Nu rullar bara de nya plus de med låggolv i mitten.
sweet en sour
Det stämmer INTE, va i stan senast idag och då såg jag dem gamla vagnarna.
Ossie
På dem gamla vagnarna så har dem installerat nya dörrar som öppnas automatiskt. Det är alltid på den första vagnen. Det finns dock trappa så man måste ha bär hjälp eller så får du lyfta upp vagnen på hjulen om du förstår va jag menar
Annars får man snällt vänta på nästa om ingen vill hjälpa till, vilket säääälan händer för vi är GOA vi GÖTEBORGARE!!!!
Å vad mycket bra infomation det kommer.
Har åkt en hel del spårvagn på sistone och På 90% av spårvagnarna så finns det lägre golv (bara att köra på vagnen)och plats för barnvagn i mitten.
På den andra sorten så är folk väldigt hjälpsamma, ibland behöver man fråga, men ingen har hittils sagt nej.
bodde förut uppe i guldheden.. och har min familj där.. och dem har i princip ALLTID gamla j*vla spårvagnar.. och alla är inte hjälpsamma tyvärr.. men annars så hjälper chauffören en.. åkte en gammalspårvagn förra veckan så visst finns dem kvar =(
Det finns även par (dom gamla går två och två) där båda är gammla alltså ingen elektrisk stordörr i mitten. Där kan man gå på fram om man har smal vagn tex Teutonia Fun, Spirit osv... UJ mfl går inte på där, dom är för breda