• Hera78

Mexiko - All inclusive eller inte?

Vi är lite inne på att åka till Mexiko i januari-09. Vi var på Lanzarote för två månader sedan och hade då inte all inclusive då vi gärna ville äta lite olika mat, vi ska vara borta i två veckor.

Men vi har fått uppfattningen att det lönar sig mer att ta all inclusive i Mexiko... Att det är stora hotellkomplex ofta med fler än en restaurang och välja på.

Ni som varit i Mexiko, hade ni all inclusive? Vad rekommenderar ni?

Vilket resebolag är att rekommendera?

• Svar på tråden Mexiko - All inclusive eller inte?
  • Mealla

Vart i Mexico ska ni till? (Jag antar att det ar Cancun som ni funderar pa eftersom du namner stora hotell)

Jag har varit i Cancun och det hotellet jag var pa hade 4 olika restauranger och ett par cafeer och valdigt bra standard pa maten, priserna lag pa NYC-niva sa det lonar sig nog att ta all inclusive. Man kan latt ta sig downtown om man vill ata ute.

Stranden i Cancun ar fantastiskt fin, vit och havet ar varmt och helt turkost, det ar som att vara i Miami Beach, det ar valdigt amerikaniserat (inget fel i det men det ar inte Mexico du ser). Men jag tycker att Cancun ar en bra bas, fantastikt sol och bad och bra dagsutflykter till Cichen Itza och Cozumel med suveran dykning och snorkling.

har inga resebolag att rekommendera eftersom jag akt till Mexico fran USA.

• Hera78

Jag har ingen aning om var vi tänkt åka, vill få alla tips jag kan få

Har fått för mig att det finns stora hotellkomplex lite varstans i Mexiko. Cancun eller Playa Del Carmen är väl de största turistställena?

Hur säkert/osäkert är det i Mexiko? Så fort jag nämner för någon att vi funderar på att åka till Mexiko säger folk "åh, där som är så farligt!"

• Mealla

Mexico ar inte farligt, Mexico City eller Tijuana ar val inte direkt stallen som man promenerar varsomhelst, men de stallena som du namner ar ju rena turistorter och ar inte farliga pa nat satt. Terroristradda amerikaner vallfardar ju till Mexico sa hur farligt kan det vara?

Cabo San Lucas ar fantastiskt fint, lite dyrare an de andra orterna men lite exklusivare ocksa. Puerto Vallarta ska ocksa vara jattefint men dar har jag inte varit. Acapulco ar ju ocksa en stor turistort men dar har jag inte heller varit. Jag tycker Mexico ar ett jattebra turistland, suverant bad och sol, jatteintressant historia och god mat + margaritas, vad mer kan man begara pa en semester?

• Tigerwoman

Jag skulle ALDRIG välja All Inclusive i Mexiko, herregud halva nöjet med Mexiko är ju maten!

Svar på tråden Mexiko - All inclusive eller inte?