Kan man förblöda av medicinsk abort?
Läste här på FL om någon som kännde någon som förblödit vid sin medicinska abort. är det vanligt?
Läste här på FL om någon som kännde någon som förblödit vid sin medicinska abort. är det vanligt?
va??
Ja jag sökte på medicinsk abort och då hade en anonym skrivit att en hon kännde förblödit hemma.
VA?? Det har jag aldrig hört talas om... Det måste vara extremt ovanligt, eller??
Det måste va väldigt ovanligt i så fall. Höjden av otur för hade det vart att det var risk för det hade man ju sjukhusövervakats...
Sållar mig till föregående talare
va??
Ja jag blev lite orolig nu.
Det är därför de säger att man inte ska vara ensam hemma vid medicinsk abort. Det ska finnas någon i närheten som kan fixa hjälp om det skulle bli stor blodförlust.
I varje fall vid två tillfällen har jag läst i kvällstidningarna att unga tjejer förblött hemma. Det var länge sedan de skrev ocm det och visst är det extremt ovanligt.
Det har hant att nagra tjejer har dott.
Vill helst ha kirurgisk abort. Jag vet att det är inte riskfritt det heller men det känns bäst.
vet ett fall i sverige men vad jag förstod så hade tjejen istället för att åka in till sjukhuset istället ställt sig i duschen, det var där de hittade henne.. de flesta hade nog åkt in istället.... mycket tragiskt!!! men som sagt trot det finns 1 ller 2 fall av detta i sverige